باندپهن

باندپهن سیار

فیبرنوری

March 7, 2017
21:19 سه شنبه، 17ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82722

مدیرعامل زیرساخت خبر داد: سرمایه‌گذاری برای ایجاد ۲۳۰۰۰ کیلومتر فیبرنوری

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری‌هایی که برای توسعه زیرساخت ها انجام شده از منابع داخلی بوده است.
 
محمدجواد آذری جهرمی- معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت – در همایش برجام، اقتصاد مقاومتی، سرمایه‌گذاری و اشتغال که صبح امروز در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با تاکید بر توان داخلی برای توسعه کشور در حوزه اقدامات مربوط به اقتصاد مقاومتی در شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ۲۳ هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور کشیده شده که در مجموع ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری‌هایی که برای توسعه زیرساخت ها انجام شده از منابع داخلی بوده است.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تهمت دستیابی ایران به سلاح اتمی تحریم ها را به مردم و دولت تحمیل کردند اظهار کرد: ملت ایران شجاعانه در مقابل این تحریم ها ایستاد و وبا تدبیر نظام دولت وارد مذاکره شد و برجام به نتیجه رسید و دیوار ایران هراسی دشمنان شکست خورد، هرچند بواسطه این شکست تعهدهایی را تقبل کردیم که خود بازی برد – برد است.
 
وی با اعلام اینکه ۲۳هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور اجرا کردیم که از تولیدات بومی بوده است گفت: امروز ما در لایه DWDM به خودکفایی رسیده ایم و امیدواریم بزودی با زیر بار رفتن این پروژه از واردات ترانزیت بین المللی بی نیاز شویم.   
 
جهرمی خاطرنشان کرد: در این پروژه ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از توان داخلی سرمایه‌گذاری شده و در عراق و افغانستان نیز از تکنولوژی بومی خودمان پروژه را اجرا کرده ایم.
 
معاون وزیر ارتباطات در پایان تصریح کرد: اگر امروز در حوزه ساخت تجهیزات و سخت‌افزار نمی‌توانیم نگاه رقابتی داشته باشیم اما درحوزه فناوری این قابلیت در کشور وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.