تلفن همراه

گوشی

March 8, 2017
9:25 چهارشنبه، 18ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82733

آمریکا شرکت چینی را به اتهام نقض تحریم ایران ۸۹۲ میلیون دلار جریمه کرد

شرکت چینی زد تی ای، صادر کننده تجهیزات مخابراتی با دولت آمریکا توافق کرد که در ازای عدم پیگیری قضایی اتهامش در مورد نقض تحریم های آمریکا علیه ایران و کره شمالی ۸۹۲ میلیون دلار به واشنگتن جریمه پرداخت کند.
 
شرکت چینی زد تی ای، صادر کننده تجهیزات مخابراتی با دولت آمریکا توافق کرد که در ازای عدم پیگیری قضایی اتهامش در مورد نقض تحریم های آمریکا علیه ایران و کره شمالی، ضمن اذعان به ارتکاب نقض تحریم ها، 892 میلیون دلار به واشنگتن جریمه پرداخت کند.
 
هرچند اذعان به ارتکاب تخلف می تواند به اعتبار شرکت زد تی ای لطمه وارد کند، اما این مصالحه می تواند وضعیت فعالیت های آینده این شرکت را که برای تولید 25 تا 30 درصد از تجهیزاتش به شرکت های آمریکایی وابسته است، شفاف تر سازد.
 
بر اساس تحقیقاتی که طی 5 سال گذشته انجام شده مشخص شده است که شرکت زد تی ای برای دور زدن تحریم های آمریکا تبانی کرده و قطعات ساخت شرکت های آمریکایی را پس از خرید در محصولات خود مورد استفاده قرار داده و به صورت غیرقانونی به ایران ارسال کرده است.
 
به علاوه، این شرکت متهم به ارسال 283 محموله تجهیزات مخابراتی به کره شمالی است.
 
جف سشنز، دادستان کل آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «شرکت زد تی ای، نه تنها کنترل های صادراتی ای را که مانع از رسیدن تکنولوژی آمریکایی به دست حکومت های متخاصمی نظیر ایران می شود نقض کرده، بلکه… آنها در مورد اقدامات غیرقانونی شان دروغ گفته اند.»
 
زد تی ای توافق کرده که به تبانی برای نقض قانون احتیارات اقتصادی اضطراری بین المللی آمریکا، جلوگیی از اجرای عدالت و ارائه اظهارات نادرست مبنی بر تبعیت از مقررات آمریکا اذعان نماید.
 
ژائو ژیانمینگ، مدیر اجرایی شرکت زد تی ای در بیانیه ای اعلام کرد: «زد تی ای را اشتباهاتی که مرتکب شده اذعان می کند و مسئولیت انها را می پذیرد و همچنان به انجام تغییرات مثبت در شرکت متعهد خواهد بود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.