لبه تکنولوژی

March 11, 2017
16:06 شنبه، 21ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82751

خودروی الکتریکی سه نفره ویژه زنان از راه می رسد

یکی از غول های خودروسازی طرح اولیه خودرویی سه نفره را در نمایشگاه خودروی ژنو ارائه خواهد کرد که در صورت نیاز به صورت خودران حرکت می کند.
سه سال قبل شرکت تویوتا با ارائه ایده اولیه ای از خودرویی با سه چرخ و گنجایش دو سرنشین به نام i-Road وارد حوزه خودروهای الکتریکی شد. اکنون این شرکت  همان ایده را با گنجایش سه سرنشین  و  چهارچرخ ارائه کرده است. این خودرو که i-Tril  نام گرفته برای سفرهای درون شهری با سرعت کم مناسب است.
 
 جالب آنکه سرنشین جلو می تواند خودرو را در وضعیت خودران  قرار دهد و از سفر لذت ببرد.
 
ایده اولیه این خودروی الکتریکی سبک توسط استودیو طراحی فرانسویED۲ طراحی شده که عناصری از خودروهای دوبخشی، الکتریکی، وسایل حمل ونقل عمومی و موتورسیکلت را درهم آمیخته و سفری لذتبخش و جالب برای سرنشینان فراهم کند.
 
 i-Tril ۶۰۰ کیلوگرم وزن، ۲.۸۳ متر طول و ۱.۴۶ متر ارتفاع دارد که در آن از فناوری Active Lean تویوتا نیز استفاده شده است. البته غول خودروسازی جزییات مربوط به حداکثر سرعت ارائه نکرده اما  اعلام کرده خودرو  با هربار شارژ می تواند مسافت ۲۰۰ کیلومتر را طی کند.
 
 تویوتا بازاری خاص برای این وسیله نقلیه در نظر دارد؛ این شرکت تصمیم دارد آن را برای زنان ۳۰ تا ۵۰ ساله در شهرهای کوچک و متوسط بازاریابی کند که  زندگی پر جنب و جوشی دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.