بازار سرمایه

تلفن همراه

گوشی

March 14, 2017
13:02 سه شنبه، 24ام اسفندماه 1395
کد خبر: 82795

ال‌جی برای همیشه از چین بیرون می‌رود

یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین گوشی‌هایی که طی سال جاری میلادی وارد بازار شد LG G6 است که البته بر اساس آخرین اخبار منتشر شده قرار نیست به دست کاربران چینی برسد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، چین بزرگترین بازار تلفن همراه در جهان محسوب می‌شود و با این وجود شرکت کره‌ای ال‌جی تصمیم گرفته است پرچمدار گوشی‌های خود را در این بازار وارد نکند. این خبر در آخرین شماره از روزنامه کره‌ای «دائوم نیوز» منتشر شد و ال‌جی طی آن اعلام کرد به دلیل فروش اندک محصولات خود در چین، تصمیم دارد برای همیشه از این بازار خارج شود.

در این گزارش به آمار منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics استناد شد و بر مبنای آن اعلام شد ال‌جی به دنبال بروز مشکلات خود در چین، تصمیم دارد این بازار را ترک کند. شرکت ال‌جی هم‌اکنون سومین فروشنده بزرگ گوشی هوشمند در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و با این وجود نتوانسته است توجه چینی‌ها را به خود جلب کند.

سهم ال‌جی از بازار گوشی‌های هوشمند چین کمتر از 0.1 درصد است. بر این اساس پیشرفته‌ترین گوشی این شرکت موسوم به G6 وارد چین نمی‌شود و شرکت ال‌جی تصمیم دارد جلوی هزینه‌های زیاد مرتبط با عرضه این گوشی را در کشور چین بگیرد.

کارشناسان می‌گویند بازار تلفن همراه در چین با دیگر نقاط جهان متفاوت است و از قوانین خاص خود پیروی می‌کند. در این بازار محصولات چند شرکت چینی از جمله Oppo و Vivo که چندان شناخته شده نیستند محبوبیت زیادی دارند و در مقابل آنها شرکت‌های بزرگتری چون اپل و سامسونگ توانسته‌اند به موفقیت‌های قابل ملاحظه دست پیدا کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.