لبه تکنولوژی

March 21, 2017
10:51 سه شنبه، 1ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82836

پورشه در خدمات فناوری سرمایه‌گذاری می‌کند

پورشه برای درآمدزایی کافی به منظور جبران کاهش فروش خودرو در سالهای آتی، صدها میلیون یورو در خدمات دیجیتالی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
 
لوتس مشکه، مدیرمالی پورشه گفت: با تقاضای رو به رشدی که برای اشتراک‌گذاری خودرو و تاکسی آنلاین وجود دارد، ظرف هفت تا ۱۰ سال آینده استفاده گاه به گاه از خودروها به جای مالکیت کامل آنها گزینه مناسبی خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: پورشه برای جبران کاهش فروش خودرو، چاره‌ای جز طراحی مدل جدید کسب و کار در دنیای دیجیتال برای حفظ رشد ندارد.
 
پورشه قصد دارد ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون یورو در سال برای طراحی خدمات دیجیتالی مانند نرم افزاری برای یافتن فضای پارک خودرو هزینه کند.
 
این شرکت سال گذشته یک واحد مربوطه را با ده‌ها کارمند در نزدیک اشتوتگارت ایجاد کرد و این واحد احتمالا با ایجاد مراکزی در سایر بازارها، حدود ۵۰۰ کارمند را در سطح جهانی بکار خواهد گرفت.
 
به گفته مدیرمالی پورشه، خدمات فناوری جدید سهم قابل توجهی در رشد دو رقمی درآمد این شرکت در سالهای آینده خواهند داشت. درآمد پوشه در سال ۲۰۱۶ به میزان چهار درصد افزایش یافت و به ۲۲.۳ میلیارد یورو (۲۴ میلیارد دلار) رسید.
 
پورشه که دومین منبع درآمد بزرگ فولکس واگن پس از آئودی است، انتظار دارد سود عملیاتی در سال ۲۰۱۷ به میزان مشابه رکورد ۳.۹ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۶ باشد و فروش و درآمد این شرکت رشد متوسطی را تجربه کند.
 
بر اساس گزارش رویترز، پورشه اعلام کرده است صرفه جویی سالانه ۱۰۰ میلیون یورو از سال ۲۰۱۸ را هدف گرفته است و برای این منظور همکاری با بنتلی و بوگاتی که دیگر برندهای لوکس فولکس واگن هستند را افزایش می دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.