فناوری

لبه تکنولوژی

March 30, 2017
0:41 پنجشنبه، 10ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82861

سرمایه‌گذاری 22 میلیارد دلاری چین برای توسعه صنعت تراشه

چین تصمیم دارد بودجه بیشتری را به صنعت محصولات نیمه‌هادی اختصاص دهد و از این طریق بتواند بازار جهانی را در دست بگیرد. شرکت Tsinghua Unigroup هم‌اکنون وظیفه ساخت زیرساخت صنعت تراشه‌سازی چین را برعهده گرفته است و بر اساس آخرین اخبار منتشر شده در رسانه‌های محلی گفته شد این شرکت سرمایه‌گذاری 150 میلیارد یوآنی معادل 22 میلیارد دلار را از دولت چین دریافت می‌کند.

 

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این پول از جانب «بانک توسعه چین» و یکی از مراکز ملی این کشور در عرصه سرمایه‌گذاری پرداخت می‌شود و دو گروه مذکور با همکاری یکدیگر زیر نظر دولت چین صنعت تراشه سازی این کشور را توسعه می‌دهند.

مرکز Tsinghua Unigroup هنوز به درستی اعلام نکرده است که سرمایه‌گذاری مذکور را چگونه خرج می‌کند و با این وجود پیش‌بینی شده است که از این پول برای حضور رقابتی‌تر چین در بازار جهانی استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است این شرکت پیش‌ از این 30 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده بود تا در شهر نانجینگ چین کارخانه تولید تراشه تاسیس کند و در این مرکز به صورت ویژه بر محصولاتی چون تراشه‌های حافظه‌ای NAND و DRAM تمرکز داشته باشد.

این شرکت همچنین تصمیم دارد چند مرکز آمریکایی از جمله Micron Technology و Western Digital را خریداری کند تا از این طریق بتواند دامنه سرمایه‌گذاری‌های خود را گسترش دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.