تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

April 3, 2017
0:29 دوشنبه، 14ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82875

سرمایه‌گذاری 9 میلیارد دلاری سامسونگ برای تولید نمایشگرهای OLED

سامسونگ بزرگترین تولیدکننده محصولات الکترنیکی در جهان محسوب می‌شود و همچنین بزرگترین شرکت تولیدکننده دستگاه‌های موبایلی مبتنی بر سیستم عامل اندروید است. این شرکت کره‌ای هم‌اکنون یکی از بهترین گوشی‌های بازار موسوم به Galaxy S8 و Galaxy +S8 را معرفی کرده است تا با آیفون اپل رقابت بیشتری را انجام دهد.

 

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) در جدیدترین گزارش‌ها گفته شد سامسونگ با برنامه‌ریزی‌های خود قصد دارد طی سال جاری میلادی برای افزایش تولید نمایشگرهای OLED بیش از 8.9 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند و تولدی این محصول را گسترش دهد. یکی از دلایل اصلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه مذکور این است که به احتمال قوی شرکت اپل وظیفه تولید نمایشگر آیفون‌های جدید را به سامسونگ بسپارد.

دهمین نسل از سری گوشی‌های هوشمند اپل که با نام «آیفون 8» معرفی می‌شود قرار است نمایشر OLED را در خود جا داده باشد تا نمایشگرهای LCD اپل کنار گذاشته شوند. این گوشی هوشمند سپتامبر امسال روانه بازار می‌شود و همزمان با آن دو گوشی هوشمند آیفون 7s و آیفون 7s Plus با نمایشگر LCD به دست کاربران می‌رسند. با این وجود گفته شده است در سال 2018 میلادی همه مدل‌های آیفون نمایشگر OLED خواهند داشت.

نمایشگرهای OLED سامسونگ 95 درصد بازار جهانی دستگاه‌های موبایلی را در دست گرفته‌اند و هم‌اکنون 70 درصد گوشی‌های سامسونگ همراه با نمایشگر OLED به دست کاربران می‌رسند.

منابع آگاه می‌گویند دو شرکت اپل و سامسونگ مذاکراتی را با یکدیگر انجام دادند و قراردادهایی منعقد کردند تا به موجب آن تولید نمایشگرهای OLED مورد نیاز آیفون‌های آتی در کارخانه سامسونگ به تولید برسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.