تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 15, 2017
17:52 شنبه، 26ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82964

کسب اولین مجوز فعالیت در حوزه کارتخوان موبایلی در کشور توسط ایران کیش

شرکت کارت اعتباری ایران کیش موفق شد به‌عنوان اولین شرکت PSP در کشور مجوز شاپرک در حوزه کارتخوان موبایلی (MPOS) را کسب کند.
 
پیمان طبری معاون فناوری اطلاعات ایران کیش با بیان این خبر گفت: «در اوایل سال ۹۵ از محصول کارتخوان موبایلی این شرکت رونمایی شد و بارها نیز در نمایشگاه‌های مختلف این محصول را به نمایش گذاشتیم و در کنار آن، محصولات دیگری مانند پاتسی در ارتباط با کارتخوان‌های موبایلی ایران کیش ارائه شدند.»
 
وی افزود: «اکنون این محصول از سوی شاپرک طی سه مرحله مورد ارزیابی قرار گرفت و توانست تمامی استانداردهای شاپرک را با موفقیت پشت سر بگذارد.»
 
معاون فناوری اطلاعات ایران کیش گفت: «علاوه بر اینکه از کارتخوان موبایلی می‌توان به‌عنوان یک محصول فروشگاهی استفاده کرد، با کمک آن نرم‌افزارهای دیگری نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند. به دلیل این ویژگی،‌ نرم‌افزاری تحت عنوان «درگاه پرداخت کارتخوان موبایلی» (MPOS Gateway) تهیه کردیم تا سایر نرم‌افزارها به آن پارامتر ارسال کرده، تراکنش انجام دهند و به‌طور مستقل عملیات موردنظر را انجام دهند.»
 
پیمان طبری گفت: «نام محصول کارتخوان ایران کیش«هم‌پات» و محصول درگاه پرداخت کارتخوان موبایلی این شرکت«هم‌پات‌پِی» است و رایزنی‌های مختلفی با بانک‌های کشور جهت ورود به بازار انجام داده‌ایم. به کمک هم‌پات‌پِی محصولات مستقل دیگر ایران کیش نیز به‌طور هم‌زمان به بازار عرضه خواهند شد.»
 
کارتخوان‌های موبایلی ایران کیش، برگرفته از یک نرم‌افزار قابل‌نصب روی دستگاه‌های موبایل و یا تبلت در قالب سیستم‌های مبتنی بر اندروید و iOS هستند و برای پرداخت‌های الکترونیک نصب می‌شوند. پذیرنده، مغازه‌دار یا فروشنده از طریق این نرم‌افزار و همین‌طور یک دستگاه مشابه با موبایل که در کنار نرم‌افزار قرار گرفته است می‌تواند عملیات پرداخت انجام دهد.
 
دستگاه کارتخوان موبایلی ایران کیش این امکان را فراهم می‌کند تا مشتری کارت را روی این دستگاه بکشد، رمز را وارد کند و سپس بعد از برقراری ارتباط با اپلیکیشن – که از پیش روی تلفن همراه یا تبلت نصب شده است – فرایند تراکنش انجام می‌شود.
 
ایران کیش اکنون در طرح دستگاه مذکور و همین‌طور نرم‌افزار کارتخوان موبایلی تمامی مجوزهای لازم را از سوی شاپرک دریافت کرده است تا به‌عنوان اولین شرکت ارائه‌دهنده راهکارهای پرداختی (PSP) در این حوزه، وارد بازار شود.
 
شرکت کارت اعتباری ایران کیش مدعی است کارتخوان‌های موبایلی این شرکت از بعد نرم‌افزاری از امنیت بسیار ایده آلی برخوردار است و در سال ۹۶ با شعار هر ایرانی یک کارتخوان موبایلی تمرکز خاصی بر این محصول خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.