سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 18, 2017
15:50 سه شنبه، 29ام فروردینماه 1396
کد خبر: 82986

شگفت انگیز های ایسوس رسماً معرفی شدند

طی مراسمی که کمپانی ایسوس در برلین برگزار کرده‌ بود از محصولات جدید خود پرده‌ برداشت. کارت گرافیک ایسوس ROG Poseidon GeForce® GTX 1080 TI یکی از محصولات بالارده‌ای بود که در این مراسم رونمایی شد. از قابلیت‌های این کارت‌ گرافیک پیشرفته می‌توان به نسل جدید خنک‌کننده‌‌های هیبریدی با نام DirectCU H2O و فناوری انحصاری Wing-Blade 0dB اشاره کرد. ایسوس طراحی این کارت‌ گرافیک پیشرفته را به نحوی انجام داده که امکان خنک‌سازی آن چه از راه هوایی (Air) و مایع (Liquid) میسر باشد. در ادامه نمایشگر جدیدی به نام ایسوس ROG Swift PG27VQ معرفی شد که نخستین نمایشگر گیمینگ باقابلیت RGB در جهان می‌باشد. نمایشگر دیگر ایسوس ROG Swift PG27UQ نام دارد، در این نمایشگر گیمینگ از یک پنل پیشرفته با رزولوشن 4K  و فناوری HDR استفاده شده است.
 
مادربرد ایسوس ROG Maximus IX EXTREME هم در این مراسم به طور رسمی معرفی شد، این محصول اولین مادربرد در جهان می‌باشد که به طور پیش‌فرض بر روی آن مونوبلاک نصب شده و توانایی تعیین جریان‌آب، حرارت و نشتی نیز در آن تعبیه شده است. ایسوس همچنین کدهای توسعه فناوری نورپردازی Asus Aura را برای توسعه‌دهندگان به صورت آزمایشی منتشر کرد تا کمپانی‌های مختلف محصولات خود را با این فناوری همگام سازند و از مزایای این پلتفرم بهره ببرند.
 
کارت گرافیک ROG Poseidon GeForce GTX 1080 TI
ویژگی جالبی که در کارت ‌گرافیک ‌های سری Poseidon ایسوس وجود دارد این است که کاربر می‌تواند انتخاب کند از راهکار هوایی (Air) یا مایع (Liquid) برای خنکسازی کارت گرافیک استفاده کند. ROG Poseidon GTX 1080 TI مجهز به یک سیستم‌ خنک‌کننده پیشرفته با نام DirectCU H2O می‌باشد که به صورت هیبریدی طراحی شده است. در مقایسه با نسل قبلی، نسل جدید می‌تواند تا 22% جریان مایع سریعتری را فراهم آورد که نتیجه آن خنک‌سازی بهتر می‌باشد.
 
با ترمینال G1/4 اینچی، گیمرها برای تکمیل سیستم خنک‌کننده سیکل باز کارت‌گرافیک می‌توانند از رنج وسیعی از فیتینگ‌ها استفاده کنند. فناوری انحصاری Wing-Blade 0dB هم در فن‌های این کارت‌گرافیک استفاده شده‌ و همچنین گواهینامه مقاومت در برابر گرد و غبار IP5X هم برای این فن‌ها کسب شده‌ است. به لطف راهکارهایی که ایسوس فراهم کرده‌است، فن‌های این کارت‌گرافیک بیشترین میزان عبور جریان هوا و طول عمر را دارند.
 
برای کنترل دمای کیس و قطعات، قابلیت ایسوس FanConnect II  به همراه تنظیمات جامعی که در نرم‌افزار GPU Tweak II وجود دارند کاملا موثر واقع می‌شوند. ROG Poseidon توسط خط تولید کاملا خودکار و بدون دخالت دست ایسوس با نام Auto-Extreme ساخته شده است تا بهترین قطعات با بهترین کیفیت و ماندگاری برای کارت گرافیک تعبیه شوند. ایسوس ROG Poseidon با قابلیت ایسوس Aura Sync می‌تواند با قطعات منطبق با این فناوری همگام‌سازی شود و جلوه‌‌های نورانی بسیار زیبایی را به وجود آورد.
 
کارت گرافیک ROG Strix GeForce GTX 1080 TI ایسوس
کارت گرافیک ROG Strix GTX 1080 TI با بازه وسیعی از  فناوری‌های انحصاری ایسوس همراه شده است. فناوری MaxConnect، توانایی‌های بسیار زیادی را به سیستم خنک‌کننده کارت گرافیک می‌بخشد که می‌توان به هیت‌سینک مسی با سطحی ۱۰ برابر صاف‌تر و با ۲ برابر اتصال بیشتر با سطح چیپ اشاره کرد. این سیستم خنک کننده باعث انتقال حرارت به‌ طرز بسیار بهتری می‌شود.
 
فناوری MaxConnect در کنار فن های لبه دار  0dB باعث ۳۰ درصد حرارت کمتر و ۳ برابر نویز کمتر کارت گرافیک نسبت به نمونه‌های مرجع می‌شود. فن‌های این کارت‌گرافیک دارای گواهینامه ضد گرد و غبار IP5X می‌باشند به این معنی که بیشترین درصد اطمینان در کنار عمر مفید طولانی‌تری را دارند. برای کنترل دمای کیس و قطعات، قابلیت  FanConnect II به همراه تنظیمات جامعی که در نرم‌افزار GPU Tweak II وجود دارد کاملا موثر واقع می‌شوند. کارت گرافیک ROG Strix GTX 1080 TI توسط فناوری Auto-Extreme ساخته شده‌است و مجهز به مدار تغذیه 2+10 فاز با قطعات Super Alloy Power II می‌باشد که ماندگاری و درصد اطمینان آن را تا مقدار بسیار بالایی افزایش می‌دهد.
 
این کارت‌گرافیک همچنین از فناوری ایسوس Aura Sync برای حداکثر سفارشی‌سازی قابلیت‌های مربوط به RGB LED پشتیبانی می‌کند. طراحی مطابق با VR این کارت‌گرافیک به وسیله ۲ پورت  HDMI باعث شده‌است گیمرها در هنگام بازی تجربه‌ای بی‌نظیر را داشته باشند.
 
نمایشگر ROG Swift PG27UQ  ایسوس
نمایشگر 27 اینچی ROG Swift PG27UQ از یک پنل HDR با وضوح تصویر (3840x  (4K UHD 2160و نرخ بروزرسانی تصویر بسیار سریع 144 هرتز  بهره می‌برد. این نرخ بروز رسانی،  تصاویری بسیار نرم و بدون تاخیر یا هر گونه شبح تصویری را فراهم می‌آورند. پنل این نمایشگر با کنتراست شگفت‌انگیز، عمق رنگ بسیار بالا و روشنایی بسیار خوب همراه شده‌است. فناوری HDR به کار رفته در نمایشگر ROG Swift PG27UQ، روشنایی چندین برابر بیشتر از صفحه‌نمایش های معمولی را به ارمغان می‌آورد و در کنار آن تصاویر غنی و دیدنی را می‌سازد.
 
نور پس‌زمینه پنل LED این نمایشگر به صورت پویا در 384 محل مختلف کنترل می‌شود تا کنتراستی بالاتر و تصاویر مشکی عمیق‌تری را فراهم کند. فناوری کوانتوم دات نیز روشنایی تصاویر را بالاتر می‌برد و سبب پشتیبانی پنل از استاندارد گستره‌رنگی سینمایی DCI-P3 می‌شود. این استاندارد گستره‌ رنگی 25% وسیع‌تر از sRGB را فراهم می‌آورد که نتیجه آن تصاویری با پویایی و غلظت رنگ بیشتر می‌باشد.
 
نمایشگر   ROG Swift PG27VQ
نمایشگر گیمینگ ایسوس PG27VQ از یک پنل ۲۷ اینچی منحنی با وضوح 2560 1440 x یا به عبارتی WQHD بهره می‌برد. فناوری G-SYNC به کار رفته در این نمایشگر گیم‌پلی نرم و تصاویری خیره‌کننده و بدون پارگی تصویر (Tearing)  و تاخیر را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.
 
تکنولوژی "کوانتوم دات" گستره رنگی وسیعی را در اختیار نمایشگر می‌گذارد و نتیجه استفاده از این فناوری تصاویری غنی، شفاف و با کنتراست بسیار بالا می‌باشد.
 
نمایشگر ROG Swift PG279VQ نخستین نمایشگری می‌باشد که با فناوری ایسوس Aura RGB lighting همراه شده است. این فناوری به گیمرها اجازه می‌دهد تا دیگر ابزارهای مجهز به این فناوری را با نمایشگر خود همگام‌سازی کنند و جلوه‌های نورانی زیبایی را خلق نمایند. پنل این نمایشگر گیمینگ از نرخ بازسازی تصویر 165هرتز استفاده می‌کند، به این معنا که دیگر لازم نیست نگران هر گونه لگ و شبح تصویر در بازی‌ها باشید؛ بنابراین در ‌عنوان‌های شوتر اول شخص، ریسینگ، استراتژیک و ورزشی همیشه یک قدم جلوتر از دیگران هستید.
 
نمایشگر ROG Strix XG27VQ
نمایشگر 27 اینچی ROG Strix XG27VQ از یک پنل منحنی با حاشیه صفحه‌نمایش بسیار کم و وضوح تصویر Full HD بهره می‌برد. ویژگی طراحی بدون حاشیه صفحه‌نمایش، این نمایشگر را به گزینه‌ای بسیار عالی برای چینش‌های چند نمایشگره تبدیل می‌کند. با استفاده از این چینش‌ها می‌توان به تصاویری وسیع در ابعاد بزرگتر دسترسی پیدا کرد.
 
پنل منحنی نمایشگر ROG Strix XG27VQ باعث می‌شود تا هر نقطه از نمایشگر نسبت به چشم‌ گیمر فاصله‌ای یکسان داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به نور پس‌زمینه آبی بسیار کم و فناوری انحصاری  Flicker Free اشاره کرد. نرخ‌ بازسازی تصویر 144هرتز و فناوری  Adaptive Sync باعث می‌شود تا گیم‌پلی عاری از هرگونه لگ و یا تاخیر را تجربه کنید. نمایشگر ROG Strix XG27VQ دارای یک طراحی گیمینگ و خشن می‌باشد که ایسوس در کالبد آن فناوری Aura RGB lighting را جهت ایجاد جلوه‌های نوری بسیار زیبا گنجانده است.
 
ROG SLI HB Bridge ایسوس
تمام پل‌های SLI جدید با فناوری HB یا "پهنای‌باند بالا" می‌توانند تا دو برابر پهنای‌باند بالاتری را نسبت به نسل‌های قبلی خود که فاقد این فناوری هستند فراهم کنند. فناوری High Bandwidth باعث‌ می‌شود تا پردازش اطلاعات در رزولوشون‌های بالا با سرعتی بسیار بالاتر و بدون هرگونه تاخیر انجام شود. پل SLI جدید ایسوس از پیکربندی‌‌های 2Way SLI پشتیبانی می‌کند.
 
این پل SLI از فناوری ایسوس Aura RGB lighting و ایسوس Aura Sync برای ایجاد جلوه‌های نوری و همگام‌سازی با ابزارهای منطبق پشتیبانی می‌کند.
 
کارت شبکه اترنت ۱۰ گیگابیتی  ROG Areion
با یک نگاه به بازار رو به رشد شبکه‌ها و منابع اینترنتی، می‌توان نیاز بازار به کارت‌ شبکه‌هایی با پهنای باند بالا را درک کرد. کارت شبکه اترنتی ایسوس ROG Areion یک کارت شبکه با پهنای باند ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و طراحی شده برای کاربران حرفه‌ای است. این کارت شبکه توسط اسلات PCI Express® 3.0 x4 به مادربرد وصل می‌شود و پهنای باند خود را از این طریق تامین می‌کند.
 
کارت شبکه اترنتی جدید ایسوس می‌تواند در 5 نرخ انتقال اطلاعات 10، 5،  2.5، 1 گیگابیت بر ثانیه و 100 مگابیت بر ثانیه فعالیت کند. علاوه بر این مجهز به یک LED نشان‌دهنده سرعت می‌باشد که توسط آن به سادگی می‌توان بر وضعیت سرعت شبکه نظارت کرد. این کارت شبکه دارای یک هیت‌سینک بزرگ برای خنک‌سازی کارت شبکه در حداکثر سرعت نیز می‌باشد. ایسوس برای فراهم‌کردن این سطح از سرعت، از کنترلر LAN گیگابیتی Aquantia AQtion™ AQC107 استفاده کرده‌ است. 
 
در این رونمایی از Kamal Dalmia، مدیر بازاریابی و فروش ایسوس، این کارت شبکه را اینگونه معرفی کرد: "محصولات ایسوس ROG پرچمداران سرعت و عملکرد در بازار ابزارهای گیمینگ هستند و کارت شبکه ROG Areion 10G هم از این قاعده مستثنی نیست."
 
همچنین در ادامه، به نقل از شرکت Aquantia، سازنده چیپ شبکه به کار گرفته شده در این کارت شبکه اترنت، ویژگی و سرعت این چیپ را بدین شکل معرفی کرد:
"ما مفتخر هستیم که ایسوس از کنترلر 10 گیگابیتی شرکت ما یعنی Aquantia AQtion™ AQC107 استفاده کرده است. این کنترلر یک انتخاب عالی برای گیمرها و کسانی است که می‌خواهند به بالاترین سطح از سرعت دست یابند. کنترلر ما ۱۰ برابر سریعتر از کنترلرهای گیگابیتی معمولی است."
 
مادربرد ROG Strix H270I Gaming ایسوس
مادربرد ROG Strix H270I Gaming به نوعی ادامه راه مادربردهای Pro Gaming سری 100 ایسوس اما این‌بار با برند ROG Strix می‌باشد. این مادربرد در فرم‌فاکتور mini-ITX تولید شده است و یکی از قابلیت‌های بسیار جالب آن یکدست بودن هیت‌سینک PCH و M.2 می‌باشد که به سبب آن تا ۲۰ درجه از دما درایوهای جامد M.2 کاسته می‌شود و این در حالی است که دیگر خبری از Thermal Throttling و کاهش عملکرد به دلیل افزایش دما نیست.
 
از دیگر قابلیت‌های این مادربرد می‌توان به چیپ‌ست صوتی SupremeFX S1220A، فناوری Asus Aura Sync، دو اسلات M.2 PCIe 3.0 x4 و دو پورت گیگابیتی LAN اشاره کرد.
 
میکروفون گیمینگ ROG Strix Magnus USB  ایسوس
ایسوس Strix Magnus اولین میکروفونی است که تحت برند ROG ساخته می‌شود. این میکروفون به‌طور ویژه برای افرادی طراحی شده است که می‌خواهند در هنگام بازی، گیم‌پلی خود را بر روی سایت‌های مختلف استریم کنند و یا اینکه می‌خواهند در بازی‌های آنلاین با دیگر بازیکنان گفتگو داشته باشند.
 
این میکروفون کوچک دارای یک رکوردر صدا با کیفیت استودیویی می‌باشد و همچنین از قابلیت حذف نویزهای اضافی (ENC) نیز پشتیبانی می‌کند. قابلیت ایسوس Aura RGB lighting و Aura Sync هم در این میکروفون گیمینگ تعبیه شده است.
 
ماوس گیمینگ ROG Pugio  ایسوس
یکی از ویژگی‌های ماوس گیمینگ جدید ایسوس با نام ROG Pugio، قابلیت شخصی‌سازی فراوان آن است. به عنوان مثال این ماوس هم برای راست دست‌ها و هم چپ‌ دست‌ها طراحی شده و همچنین قابلیت تعویض مکان کلیدهای کناری هم در آن وجود دارد. علاوه بر این فناوری push-fit هم در این ماوس تعبیه شده که به واسطه آن می‌توان در هر زمان سوییچ‌های ماوس را تعویض کرد. فناوری ایسوس Aura RGB lighting به همراه ایسوس Aura Sync نیز در این ماوس وجود دارند.
 
روتر گیمینگ ROG Rapture GT-AC5300  ایسوس
روتر گیمینگ ROG Rapture GT-AC5300 نخستین روتری است که به طور ویژه برای مصارف گیمینگ طراحی شده‌ است. این روتر گیمینگ دارای قابلیت ROG Gaming Center می‌باشد که به وسیله آن می‌توان نگاهی سریع به وضعیت روتر انداخت، به عنوان مثال توسط این قابلیت می‌توان وضعیت کنونی شبکه و میزان ثبات آن را مشاهده کرد و همچنین از ابزارهایی که به روتر متصل هستند هم آگاه شد.
 
دو عدد از هشت عدد پورت‌های LAN این روتر گیمینگ طوری طراحی شده‌اند که تمام ترافیک شبکه را به ابزارهایی که به این دو پورت وصل شده‌اند محدود می‌کنند. همچنین این روتر مجهز به قابلیت Game Boost است که توسط این قابلیت می‌توان ترافیک شبکه را برای دو پورت LAN ویژه که پیش‌تر گفته شد، شخصی‌سازی کرد. گیمرها همچنین می‌توانند با استفاده از این روتر گیمینگ، شبکه‌های خصوصی بسازند که تنها بین روتر و سرورهای مشخص گیمینگ ارتباط برقرار می‌کند.
 
قابلیت "Game IPS" تعبیه شده در این روتر، امنیت گیمرها را توسط راهکارهای امنیتی متفاوت حفظ می‌کند و از وارد شدن افراد ناشناس به شبکه جلوگیری می‌کند.
 
کیس گیمینگ ROG Strix GD30 ایسوس
کیس گیمینگ ایسوس ROG Strix GD30 یک کیس گیمینگ بسیار قدرتمند می‌باشد که در رنگ مشکی-سفید عرضه شده و می‌توان پنل جلویی آن را شخصی‌سازی کرد.
این کیس گیمینگ با نسل هفتم پردازنده‌های سری i7 اینتل همراه شده و یک کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1080 هم برای عرضه عملکردی شگفت ‌انگیز آن را همراهی می‌کند.
 
ایسوس سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌ای را با این کیس گیمینگ همراه ساخته که دارای دریچه‌های متعددی در جلو و اطراف کیس برای تهویه بهتر هوا می‌باشد. نرم‌افزار انحصاری ایسوس Aegis III هم برای بهبود تجربه کاری کیس‌های گیمینگ ایسوس عرضه شده است که با استفاده از آن می‌توان کنترل کاملی بر پردازنده و حافظه‌های اصلی داشت و همچنین بر وضعیت شبکه نظارت کرد و دست آخر فن‌ها را کنترل کرد. قابلیت ایسوس Aura RGB lighting به همراه ایسوس Aura Sync هم در این کیس گیمینگ وجود دارند که توسط نرم‌افزاری که پیش‌تر گفته شد می‌توان آن‌ها را کنترل کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.