اپراتورها

تلفن همراه

May 2, 2017
16:47 سه شنبه، 12ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83118

مدیر عامل اپراتور اول خبر داد: رشد ۴۰۰ درصدی مصرف دیتای مشترکان تلفن همراه

مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه با اشاره به مصرف دیتای مشترکان ایرانی گفت: با توجه به جمعیت یک درصدی و مصرف دیتای ۰.۱۵ درصدی مشترکان ایران در مقایسه با دنیا، طی سه سال آینده باید ۲۰ درصد رشد ترافیک داشته باشیم.
 
وحید صدوقی با اشاره به حرکت اپراتورها از مکالمه و پیام کوتاه به سمت دیتا، اظهار کرد: طی چهار سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ درصد میزان مصرف دیتای مشترکان رشد کرده است و این نشان می‌دهد که نیاز آنها بیش از ظرفیت فعلی است.
 
او ادامه داد: ما مقایسه‌ای با مصرف دیتا در جهان انجام دادیم، اگر جمعیت ایران یک درصد جمعیت جهان باشد، در حال حاضر مصرف دیتای آنها ۰.۱۵ درصد دنیاست و اگر بخواهد به آن مصرف یک درصد برسد طی سه سال آینده باید این میزان ترافیک ۲۰ درصد رشد داشته باشد.
 
وی ادامه داد: با نام‌گذاری سال ۱۳۹۵ به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری ما برنامه پنج ساله را ظرف یک سال اجرا کردیم. ما راه‌اندازی بالغ بر  ۴۵ هزار سایت نسل ۲ و نوسازی آنها و نسل ۳ و ۴ را در شبکه اجرایی کردیم و بالغ بر ۲۵ هزار سایت در سال گذشته راه‌اندازی شد. در حال حاضر در ۸۳۰ شهر شبکه نسل ۳ و در ۷۴۰ شهر نسل ۴ را ارائه می‌کنیم.
 
مدیرعامل همراه اول با بیان این‌که ما در دو سال گذشته مجوز راه‌اندازی نسل ۳ و ۴ ارتباطی را دریافت کردیم، افزود: در طی این دو سال، همراه اول موفق شده است این حجم توسعه را انجام دهد. در سال ۱۳۹۶ ما برنامه تکمیل فاز هفت را داریم که بتوانیم در کلیه شهرها نسل ۳ را ارائه داده و توسعه نسل ۴ را متناسب با آن انجام دهیم.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی فاز ۷ و تاثیر آن بر قیمت اینترنت گفت: طی چند سال گذشته قیمت اینترنت تقریبا ثابت و روند آن کاهشی بوده است. همچنین بسته‌های اینترنتی نیز روند کاهشی داشته‌ است. براساس گزارش سازمان بانک جهانی، ایران جزو سه کشور ارزان نرخ موبایل است. اگر ما قدرت خرید مردم و GDP را در نظر بگیریم، درمی‌یابیم که ارزان‌ترین نرخ موبایل را در ایران داریم. اگر در ایران یک گیگ اینترنت حدودا چهار تا پنج هزار تومان به مشترکین ارائه شود در دنیا حدودا ۲۰ یورو قیمت دارد.
 
مدیرعامل همراه اول با اشاره به مسدودیت تماس صوتی تلگرام، اظهار کرد: این سرویس طبق حکم قضایی مسدود شده است. با وجود این همین حالا هم سرویس‌های صوتی و تصویری در سایر پیام‌رسان‌ها از جمله واتس اپ، ایمو، تانگو، اسکایپ و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی فعال است. البته همین سرویس‌ها هم در برخی کشورها محدود هستند و از سرویس‌های بومی آنها استفاده می‌شود و به هر صورت سیاستی بود که به ما ابلاغ شد و البته جا دارد براساس نیاز مشترکان درباره آن تصمیم‌گیری جدی شود.
 
صدوقی درباره‌ی وضعیت ترابردپذیری اپراتور همراه اول توضیح داد: ما بیش از ۷۰ کشور را بررسی و مشاهده کردیم در اکثر کشورها اپراتور اول پس از ترابردپذیری سهم بازار را از دست می‌دهد و مشترکان به اپراتورهای دیگر ترابرد می‌کنند. با توجه به سابقه ۲۳ ساله همراه اول طبیعی بود برخی از مشترکان بخواهند به اپراتورهای دیگر کوچ کنند. ۴۰ هزار نفر از مشترکین همراه اول رفتند و ۴۵ هزار نفر اضافه شدند که بالانس مثبت ۵۰۰۰ مشترک را نشان می‌دهد.
 
وی با اشاره به کاهش شکاف دیجیتالی و اتصال به اینترنت روستاها، اظهار کرد: همراه اول و کل اپراتورها در سال بودجه‌ای در قالب USO به خزانه واریز می‌کنند. براساس سیاست‌های مجلس بخشی از این بودجه به وزارت ارتباطات واگذار می‌شود و در آن قالب پیمانکار انتخاب می‌شود. با اختصاص این بودجه به همراه اول نیز این توسعه انجام می‌شود. با وجود این پوشش روستایی به دلیل هزینه‌بر و زیان‌ده بودن از محل درآمدهای عمومی دولت استفاده می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.