باندپهن

باندپهن ثابت

May 8, 2017
20:19 دوشنبه، 18ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83188

۲.۵ میلیون تلفن ثابت قطع شده، یک‌طرفه وصل شد

معاون شرکت مخابرات ایران گفت: ۲.۵ میلیون خط تلفن ثابت که به دلیل نپرداختن بدهی قطع دوطرفه بودند وصل یک طرفه شدند و ۷۰۰ هزار خط متقاضی تغییر نام مالک هستند.
داوود زارعیان، اظهارداشت: پس از تشکیل معاونت مشتریان در شرکت مخابرات ایران، تصمیم گرفته شد تمامی فرایندهای پیچیده مرتبط با مشتریان حذف شود.
 
معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران افزود: در بررسی‌ها 2 موضوع نقل و انتقال سند و قطع دوطرفه تلفن‌های بدهکار در اولویت تشخیص داده شد.
وی ادامه داد: الزامی بودن حضور مالک برای نقل و انتقال سند و قطع دوطرفه تلفن‌های بدهکار، بسیاری از تلفن‌ها را از کارکرد خارج کرده بود که تصمیم گرفته شد هر دو فرایند اصلاح شود.
 
معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: پس از این تصمیم اعلام کردیم تلفن‌هایی که به صورت دو طرفه قطع شده‌اند اگر به ودیعه نرسیده‌اند وصل شوند تا امروز 2.5 میلیون شماره تلفن ثابت که به دلیل نپرداختن بدهی قطع دو طرفه شده بود بدون نیاز به درخواست متقاضی وصل شده است.
 
وی ادامه داد: همچنین در حال اطلاع‌رسانی و هماهنگی با مالکان این خطوط هستیم و بسیاری از آنها در حال پرداخت بدهی خود هستند که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال 25 تا 30 درصد خطوط قطع تلفن ثابت به صورت دائمی بدهی خود را پرداخت کنند و دارای کارکرد شوند.
 
زارعیان با اشاره به آمار عملکرد نقل و انتقال سند نیز گفت: حدود 700 هزار مشترک تلفن ثابت در کشور تلفن به نام شان نیست که حدود 50 درصد این افراد برای تغییر نام مراجعه کرده‌‌اند.
وی ادامه داد: در مدت 1.5 ماه اجرای این تصمیم تعداد زیادی از مشترکان که تلفن‌هایشان به نام نبود مراجعه کردند و به طور میانگین در استان‌های کوچک 3 تا 5 هزار خط و در استان‌های بزرگ 20 هزار خط تغییر مالک یافتند.
 
معاون شرکت مخابرات ایران از سایر مشتریان دارای این شرایط خواست که برای به نام کردن خطوط خود مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.