اپراتورها

تلفن همراه

May 26, 2017
11:21 جمعه، 5ام خردادماه 1396
کد خبر: 83315

شفاف سازی و تغییرنام برخی آیتم های قبوض تلفن همراه

همراه اول به منظور شفاف سازی، تغییراتی در نام برخی ردیف های صورتحساب تلفن همراه دائمی مشترکین خود ایجاد کرد.
 
با توجه به اظهارات تعدادی از مشترکین در خصوص عدم آگاهی از محتوای برخی آیتم های قبوض تلفن همراه، اپراتور اول تغییراتی در صورتحساب مشترکین خود ایجاد کرد.
 
بر این اساس، آیتم «سایرهزینه ها» که مربوط به خدماتی مانند تغییر نام، تغییر و اصلاح آدرس، قطع، وصل و.. می شد، به «کارمزد خدمات» تغییر نام پیدا کرد. همچنین آیتم جدیدی تحت عنوان «خدمات الکترونیک دولت» برای استفاده از سامانه های دولتی مانند راهنمایی و رانندگی، شهرداری، ثبت احوال و.. اضافه شده است. مبالغ این آیتم، پیش از این به طور کلی در آیتم «خدمات مبتنی برمحتوا» محاسبه می شد، با افزودن این ردیف، مبالغ به صورت تفکیک شده و مجزا  نمایش داده می شوند و بیانگر سرویس هایی هستند که از سامانه های دولتی به درخواست مشترک دریافت می شود.
 
علاوه بر این، برخی از موارد محاسباتی آیتم «خدمات مبتنی برمحتوا» که ماهیت عام المنفعه دارند، مانند کمک به ساخت «عتبات عالیات»، نیز از این ردیف جدا و به آیتم «کمک های مردمی» منتقل شده است. 
گفتنی است این تغییرات از دوره منتهی به ۱/۳/۹۶ اجرایی می شود و در جزئیات قبوض چاپی و الکترونیکی اردیبهشت ماه قابل مشاهده است. لازم بذکر است صورتحساب هایی که بصورت چاپی و یا الکترونیکی به صورت دوماهه ارائه می شود، دو ستون مجزای ماهیانه جهت درج مبالغ دارد و مبالغ هر ماه به صورت جداگانه ذکر می شود.
 
علاوه بر سرویس های قبلی ارائه شده از سامانه پیامکی ۹۹۰۰۰۹، مشترکین از این پس می توانند با ارسال پیامکی حرف K، جزئیات سرویس های خدمات مبتنی بر محتوا و حرف C جزئیات آیتم کارمزد خدمات (سایر هزینه های سابق) را دریافت کنند. همچنین همراه اولی ها با ارسال حرف H به این سرشماره پیامکی می توانند از سایر سرویس ها مانند قبض پایاندوره، قبض میاندوره و… نیز اطلاع پیدا کنند.
 
مشترکین جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند به پرتال همراه اول به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.