اپلیکیشن

تلفن همراه

May 28, 2017
13:07 یکشنبه، 7ام خردادماه 1396
کد خبر: 83342

اپلیکیشن «رسید» منتشر شد؛ راهکار جدید کافه بازار برای پرداخت آسان با موبایل

«دویست تومان پول خرد دارید؟»، «کارت خوان نداریم»، «اسکناس گوشه ندارد» و … جملاتی هستند که بارها در معاملات روزمره مان می شنویم؛ موقع تاکسی سوار شدن، موقع خرید از نمایشگاه ها و غرفه ها و دستفروش ها و به طور کلی موقعیت هایی که پرداخت الکترونیکی در آن ممکن نیست و یا دردسر دارد.
 
کافیست موبایل ها را نزدیک به هم بگیرید تا پول از یکی کسر و به حساب دیگری واریز شود.
تیم کافه بازار با ایده ای بسیار ساده اما فوق العاده کاربردی، تصمیم گرفته تا مشکل الزام پرداخت پول نقد را از سر راه شما بردارد. به کمک سرویس «رسید» دیگر موقع سوار شدن به تاکسی نیازی نیست که با راننده به خاطر نداشتن پول خرد و مسائل بی اهمیت دیگر جر و بحث کنید. رسید یک سرویس پرداخت آسان با موبایل است که بر بستر شبکه بانکداری الکترونیکی ایران (شتاب) کار می کند. وظیفه این سرویس دقیقا به همان سادگی است که فکرش را می کنید: به جای این که به کسی پول نقد بدهید، کافیست موبایل هایتان را نزدیک به هم بگیرید تا پول از حساب شما کسر و به حساب شخص مقابل واریز شود.
 
رسید دو اپلیکیشن مجز دارد: یکی برای «پذیرنده پول» و دیگری برای «پرداخت کننده». فرض کنید که شما در یک معامله از طرف مقابل 2000 تومان پول می خواهید. برای این کار می بایست اپلیکیشن پذیرنده رسید را در موبایل خود نصب کرده و شماره شبای خود را در آن وارد نمایید.
 
 
نمایی از اپلیکیشن پذیرنده رسید. مبلغ درخواستی را وارد کنید و منتظر پرداخت طرف مقابل بنشینید.
حالا کافیست با ورود به اپلیکیشن، مبلغ 2000 تومان را برای دریافت در نظر بگیرید و منتظر بمانید تا طرف مقابل [که اپ پرداخت پول را نصب کرده] از طریق بلوتوث به موبایل شما وصل بشود.
 
فرد پرداخت کننده بعد از این کار می تواند به راحتی روی گزینه پرداخت اشاره کرده و بعد از وارد کردن شماره کارت و رمز دوم اینترنتی، پول را به حساب شما واریز کند. نکته جالب این که به غیر از پرداخت مبلغ درخواست شده، فرد پرداخت کننده می تواند مقداری انعام هم به هزینه اضافه کند. این قابلیتی است که مطمئنا کارکنان رستوران ها و هتل ها از بودن آن در رسید خوشحال می شوند.
 
 
اضافه کردن انعام به مبلغ پرداختی یکی از قابلیت های جالب و کاربردی رسید محسوب می شود.
 
 
پرداخت ساده است و وقت زیادی از شخص پرداخت کننده نمی گیرد.
بعد از تکمیل پروسه پرداخت هم می توانید در اپلیکیشن پذیرنده با مراجعه به منوی تراکنش ها، تمام پول هایی که رد و بدل شده یا تراکنش هایی که ناموفق بوده را از نظر بگذرانید.
 
 
تمام تراکنش های موفق و ناموفق در منویی مجزا ذخیره می شوند.
با توجه به حمایت تیم بزرگ کافه بازار از رسید، تقریبا مطمئن هستیم که این سرویس در آینده ای نه چندان دور به یکی از مهم ترین اپلیکیشن های نصب شده در موبایل ایرانیان تبدیل می شود. رسید فعلا برای کاربران اندروید منتشر شده اما به زودی نسخه iOS آن هم از راه می رسد.
 
اما از آنجا که مدت زیادی از انتشار اپلیکیشن نگذشته، تبلیغات جدی برای آن آغاز نشده و هنوز امکاناتش تکمیل نشده اند (که از بین آن ها جای خالی رمز عبور برای ورود به اپلیکیشن به شدت احساس می شود)، شاید بهتر باشد که بررسی کامل اپلیکیشن از منظر فنی و مسائل امنیتی را به انتشار به روز رسانی های بعدی آن و به مقاله مفصل تری موکول کنیم. بنابراین منتظر بررسی کامل دیجیاتو از سرویس رسید باشید.
 
فعلا برای تست اولیه اپلیکیشن می توانید آن را از کافه بازار دریافت کنید و ببینید که انجام معاملات با آن چقدر ساده و آسان می شود. نظر شما در مورد رسید چیست؟ فکر می کنید چقدر طول می کشد تا سرویسی این چنینی در میان شهروندان ایرانی کاملا جا بیفتد؟ چقدر راه اندازی سرویس های پرداخت موبایلی را در تسهیل تراکنش های مالی موثر می دانید؟ با ما در میان بگذارید.
 
رسید (نسخه پذیرنده پول)
قیمت: رایگان
سازنده: رسید
سیستم عامل: اندروید
حجم: 8.7 مگابایت
 دانلود:
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.