امینت

تلفن همراه

June 3, 2017
20:05 شنبه، 13ام خردادماه 1396
کد خبر: 83446

شناسایی کلاهبرداری تبلیغاتی بی‌سابقه در اندروید

گوگل بیش از ۴۰ برنامه موبایلی را از فروشگاه پلی استور حذف کرده، زیرا طراحان این برنامه‌ها کاربران را وادار به کلیک بر روی آگهی‌های تبلیغاتی می‌کردند.
این برنامه ها در مجموع 36 میلیون بار بارگذاری شده اند و بررسی های امنیتی نشان می دهد این بزرگترین کلاهبرداری تبلیغاتی در تاریخ عرضه سیستم عامل اندروید است.
 
همچنین این کلاهبرداری از حیث درآمد زایی برای عوامل طراح آن نیز موفقیت بی سابقه ای را به ارمغان آورده است. شرکت امنیتی چک پوینت می‌گوید عامل اصلی طراحی برنامه های موبایلی مذکور یک شرکت کره ای به نام Kiniwini بوده که این قابلیت غیرقانونی و باج گیرانه را در 41 برنامه موبایلی اندرویدی گنجانده است.
 
بخش عمده این برنامه ها بازی های موبایلی بوده اند و کاربران برای پیشبرد آنها چاره ای جز کلیک کردن بر روی آگهی های ارسالی نداشته اند.
 
گوگل برای مقابله با این نوع سوءاستفاده ها فناوری موسوم به Bouncer را ابداع کرده که برنامه های تبلیغاتی مزاحم را از گوگل پلی بیرون می کند، اما Bouncer قادر به شناسایی این 41 برنامه نبوده است.
 
برنامه های یاد شده دارای کدهای مخفی هستند که بعد از اجرا بی سروصدا صفحات وب را در پس زمینه برنامه باز می کند. برنامه های یاد شده از کدهای جاوااسکریپت برای وادار کردن کاربر به کلیک بر روی بنرهای تبلیغاتی استفاده می کنند.
 
بررسی ها نشان می دهد شرکت کره ای عامل این تبلیغات هر ماه از این طریق 300 هزار دلار درآمد به جیب زده است. برنامه های یاد شده از آوریل سال 2016 مورد استفاده و در دسترس بوده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.