تلفن همراه

سیستم‌عامل

June 6, 2017
0:42 سه شنبه، 16ام خردادماه 1396
کد خبر: 83501

اولین نسخه‌ی بتای iOS 11،watch OS 4 ،macOS 10.13 و tvOS 11 برای توسعه دهندگان منتشر شد

اولین نسخه‌ی بتا از سیستم عامل‌های جدید اپل برای توسعه‌دهندگان منتشر شد.
 
دقایقی قبل کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل در سال جاری موسوم به WWDC 2017 به پایان رسید و در این رویداد علاوه بر معرفی محصولات سخت‌افزاری جدید، از جدیدترین سیستم‌عامل‌های این کمپانی برای دستگاه‌های اپل رونمایی شد.
 
در همین راستا، اپل اولین نسخه‌ی بتا از سیستم عامل‌های آی‌اواس 11، واچ‌اواس 4، تی‌وی اوس 11 و مک اواس 10.13 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد. این آپدیت برای توسعه‌دهندگانی که از طریق پرتال آنلاین اپل ثبت نام کرده باشند، در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، نسخه‌ی بتا از Xcode 9 نیز منتشر شده است.
 
در ادامه می‌توانید فهرست دقیق بروزرسانی‌های منتشرشده را ببینید:
 
(Xcode 9 beta (9M136h
 
(macOS 10.13 beta (17A264c
 
(iOS 11 beta (15A5278f
 
(watchOS 4 beta (15R5281f
 
(tvOS 11 beta (15J5284e
 
اپل چهار سیستم عامل را در مراسم نطق اصلی خود معرفی کرد. مک اواس 10.13 شامل نسخه‌ی جدید مرورگر سافاری و قابلیت‌های جدید سرویس Mail است، آی اواس 11 از یک کنترل سنتر (مرکز کنترل) جدید و بهبودهای سیری بهره می‌برد، واچ اواس 4 تغییراتی در رابط کاربری داشته است و تی‌وی اواس 11 از آمازون ویدیو پشتیبانی می‌کند.
 
نسخه‌های بتا از سیستم عامل‌های جدید اپل از همین امروز در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد و تا پایان ماه به‌صورت بتای عمومی برای دیگر آزمایش‌کنندگان منتشر می‌شود. حتی اگر پیش‌تر آپدیت بتا را دریافت کرده باشید، برای دسترسی به این نسخه‌های بتا باید پروفایل‌های جدید را از سایت توسعه‌دهندگان اپل دانلود کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.