باندپهن

باندپهن ثابت

June 13, 2017
18:26 سه شنبه، 23ام خردادماه 1396
کد خبر: 83602

آزاد شدن باند فرکانسی ۷۰۰ مگاهرتز جهت مزایده برای کاربردهای مخابراتی در سوئد

دولت سوئد اعلام کرده است که از آغاز نوامبر ۲۰۱۷ (معادل آبان ۱۳۹۶)،بخش اعظم باند ۷۰۰ مگاهرتز (مرتبط با پخش زمینی تلویزیون) را به شبکه موبایل اختصاص خواهد داد. این تصمیم اول ژوئن امسال اتخاذشده است و انتظار می‌رود که رگولاتوری پست و مخابرات این کشور شرایط این مزایده را به‌زودی اعلام کند.
 
کارولین بوستروم رئیس بخش فروش لایسنس طیف فرکانسی رگولاتوری سوئد (PTS) اعلام کرده است به تخصیص طیف فرکانسی موردنظر خوش‌بین است. او معتقد است که در سراسر کشور به افزایش ظرفیت نیاز دارند و انجام این تغییرها اتفاق خوبی است.
 
پیتر اریکسون وزیر امور دیجیتال سوئد نیز به افزایش ۳۵ درصدی ترافیک اینترنتی در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ اشاره‌کرده است و معتقد است که پوشش اینترنت در برخی نقطه‌های روستایی مناسب نیست. به‌علاوه اضافه شدن این باند می‌تواند Backbone مناسبی برای فناوری‌های نسل پنجم به وجود آورد.
 
تصمیم دولت برای تغییر کاربری باند فرکانسی بر اساس برنامه‌ریزی موجود برای تغییر الگوی استفاده از تلویزیون بوده و مسائل دیگری همچون حوزه امنیت، درمان و دفاع را نیز شامل می‌شود.
 
به گفته دولت، رگولاتوری می‌تواند برای مزایده این تکه باند (۶۹۴ مگاهرتز تا ۷۹۰ مگاهرتز) برنامه‌ریزی کند و ایستگاه‌های پخش تلویزیونی نیز باید تا پایان سال جاری این باند را آزاد کنند.
شایان ذکر است سال گذشته، رگولاتور پست و مخابرات سوئد (PTS)  این مزایده را به تعویق انداخته بود، ازآنجاکه آن آژانس به دلایل امنیتی، نگران امنیت و ایمنی کشور بود.
 
قدرت پوشش‌ جغرافیایی بالا، تلفات و میرایی کم، استفاده از Base Station کمتر و عدم نیاز به دیدمستقیم در سایر کاربردها  از جمله مزایای کلیدی TVWS (باند آزاد تلویزیونی) می‌باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.