تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 13, 2017
18:27 سه شنبه، 23ام خردادماه 1396
کد خبر: 83603

مدیرعامل شرکت ملی پست خبر داد: اجرای پایلوت GNAF در 5 شهر/ مدیریت نشانی‌ها مکا‌ن‌محور می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پست از اجرای پایلوتGNAF (مدیریت نشانی مکان‌محور) در شهرهای اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر، قزوین و قم خبر داد.
جلسه کارگروه ملی GNAF (مدیریت نشانی مکان محور) با حضور پزشکان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، حسین مهری مدیرعامل شرکت ملی پست و اعضای کارگروه GNAF در محل شرکت مرکزی شرکت پست برگزار شد.
 
در این جلسه حسین مهری مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به مهم‌ترین اقدامات در پروژه GNAF در سال 96، گفت: فاز دوم برنامه GNAF  مشتمل بر 76 شهر و 100 روستا به عنوان پروژه اولویت دار اقتصاد مقاومتی است.
 
وی توضیح داد: این برنامه در قالب سه بخش کدپستی، ژئو کد کردن نشانی و سیماک دنبال می‌شود که طبق آن نشانی سه‌سیلابی شامل نام محله، نام معبر ماقبل آخر و طبقه و پلاک خواهد بود و به‌زودی همه مردم و سازمان‌ها از این نشانی استاندارد تبعیت خواهند کرد. همچنین با ژئوکدسازی طول و عرض جغرافیایی هر مکان مشخص خواهد شد.
 
وی افزود: طراحی و راه اندازی بستر پایه نقشه، طراحی و تدوین معماری it پروژه ملی، GNAF توسعه نرم افزار ژئوکدینگ اطلاعات و تکمیل ژئودیتا بیس و آزمون آدرس های GNAF درشهرهای پایلوت در برنامه‌های عملیاتی سال 96 قرار دارد.
 
وی همچنین از اجرای پایلوت GNAF  در شهرهای اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر، قزوین و قم خبر داد.
 
مهری با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در پروژه GNAF به جلسات و نشست های هفتگی با سازمان نقشه برداری نیروهای مسلح اشاره کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: نشانی های هدف در فاز اول دارای  ویژگی هایی از جمله ساختمان های یک در در بلوک، ساختمان های دارای پلاک، ساختمان های دارای تنها یک پلاک، ساختمان های واقع در معبر دارای نام و ساختمان های دارای بلوک شهری است.
 
وی بر یکسان سازی اسامی معابر در فرآیند تولید نشانی ملی در مناطق مختلف پستی تاکید کرد.
 
همچنین در این جلسه پزشکیان با تاکید بر اینکه اهمیت موضوع GNAF در داشتن داده های درست است، گفت:  نداشتن داده صحیح و اطلاعات معتبر و درست باعث اخلال در امر خواهد شد .
 
وی ادامه داد: پست رسالت بزرگی رو شروع کرده و از حالت سنتی خود کاملا خارج شده است. پروژه GNAF نیز کار بسیار بزرگی است و می تواند نگاه بسیاری از مدیران ارشد را عوض کند.
 
وی خاطر نشان کرد: در جاهایی که با اشکال مواجه باشد سعی در رفع آن خواهیم کرد و از هیچ کمکی در پیشبرد و عملیاتی کردن پروژه GNAF دریغ نخواهیم کرد.
 
وی تاکید کرد: آموزش و اطلاع رسانی را حتما در انواع مخاطبان حتی مخاطبین بالادست در دستور کار قرار دهید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.