اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 22, 2017
17:15 پنجشنبه، 1ام تیرماه 1396
کد خبر: 83728

توضیحات واعظی درباره مزایای شبکه ملی ارتباطات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیحاتی در خصو مزایای شبکه ملی ارتباطات ارائه کرد.
 
محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ارتباط با فعالیت‌های مختلف در حال انجام در وزارت ارتباطات باید گفت که دو پروژه بزرگ در حال نهایی شدن است، یکی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات که جلسات منظم آن برگزار شده و امیدواریم تا آخر تیرماه به بهره‌برداری برسد.
 
وی ادامه داد: موضوع دیگر خدماتی است که در بخش شبکه علمی کشور با هماهنگی وزارت علوم در حال انجام است و امیدواریم تا دو هفته دیگر آن نیز به بهره‌برداری برسد. موضوع دیگر مربوط به دولت الکترونیک است که ان‌شاءالله آن هم تا ۶ هفته دیگر به نتیجه می‌رسد.
 
وزیر ارتباطات درباره شبکه ملی ارتباطات نیز اظهار کرد: این شبکه بسیار بزرگ است و اولیوت جدی دولت بوده و ما عملاً سال گذشته گام بزرگی در این راستا برداشتیم. فاز اول در شهریور ماه گذشته و فاز دوم در دهه فجر انجام شد. من امیدوارم که فاز سوم نیز تا یک ماه دیگر انجام گیرد.
 
واعظی تصریح کرد: نتایج اجرای این طرح بسیار زیاد بوده و در حال حاضر تمام کارهای کشور در چارچوب شبکه ملی اطلاعات انجام می‌گیرد که یک نمونه آن طرحی بود که برای سرشماری انجام شد و سرعت و دقت خوبی داشت. انتخابات اخیر نیز در این شبکه صورت گرفت و مردم خاطرجمع بودند که هرشهروند یک بار بیشتر نمی‌تواند رأی دهد.
 
وی تأکید کرد: قیمت تعرفه اینترنت نیز برای ترافیک داخلی ۵۰ درصد است و این حتماً یک مزیت مناسب به شمار می‌رود، شما ببینید از زمانی که شبکه ملی راه‌اندازی شده مردم می‌توانند سرویس‌ها را با سرعت بالا دریافت کنند.
 
وزیر ارتباطات همچنین در خصوص حمله سپاه به مواضع تروریستی داعش گفت: به نظر من کار بسیار بجایی بود و ما باید نشان می‌دادیم وقتی امنیت کشورمان توسط گروه‌های تروریستی و برنامه‌ریزی برخی کشورها به خطر می‌افتد ما هم در داخل ایران قدرت مقابله با آن را داریم و برخورد اینچنینی می‌کنیم.
 
وی افزود: تروریست‌ها نتوانستند طرح‌های خود را با عملیات تروریستی در مجلس و حرم امام (ره) پیاده کنند و نیروهای امنیتی ما خیلی خوب عمل کردند. اینکه توانستیم به این خوبی جواب عملیات تروریستی آنها را بدهیم نشانگر قدرت بالای کشور و اشراف کامل اطلاعاتی بر مواضع این گروه‌هاست. در عین حال به سایرین نیز نشان داد که ما موشک‌هایی داریم که نقاط تعیین شده را هدف قرار می‌دهند. به نظر من این کار یک عمل مقتدرانه بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.