سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 22, 2017
17:19 پنجشنبه، 1ام تیرماه 1396
کد خبر: 83729

رونمایی از پردازنده سرور جدید ای ام دی در رقابت با اینتل

شرکت ای ام دی از عرضه پردازنده سرور تازه خود به نام Epyc خبر داده که رقیبی جدید برای تراشه های مشابه شرکت اینتل محسوب می‌شود.
 
تراشه های سرور بر روی رایانه های پیشرفته مورد استفاده در شرکت های تجاری، رایانه های شرکت های میزبان وب و ارائه دهنده خدمات کلود و … نصب می شوند و شرکت های سازنده در تلاش هستند با کاهش مصرف برق و هزینه تولیدشان رقبا را از میدان به در کنند.
 
شرکت اینتل 98 درصد از بازار تراشه های سرور را در اختیار دارد و حالا ای ام دی با استفاده از Epyc در تلاش است بخش بیشتری از بازار یادشده را از آن خود کند.
 
یکی از تراشه های سری Epyc ای ام دی، Epyc 7251 نام دارد که هشت هسته ای و 2.1 گیگاهرتزی است که البته این سرعت به 2.9 گیگاهرتز قابل افزایش است. Epyc 7601 قدرتمندترین پردازنده این مجموعه 32 هسته ای است و سرعت آن از 2.2 تا 3.2 گیگاهرتز در نوسان است. مهم ترین پردازنده های سرور شرکت اینتل که Xeon نام دارند 24 هسته ای هستند.
 
پردازنده های یاد شده می توانند از 2666 مگاهرتز DDR4 DRAM، 2 ترابایت حافظه و 128 مسیر PCIe پشتیبانی کنند. قیمت مدل های مختلف این تراشه ها حدود 4000 دلار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.