باندپهن

باندپهن سیار

فیبرنوری

July 5, 2017
17:58 چهارشنبه، 14ام تیرماه 1396
کد خبر: 83838

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران: روستاها به اینترنت پرسرعت تجهیز می شوند/ پروژه فیبر نوری اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: راه اندازی اینترنت پر سرعت روستاها را نیز شروع شده و از دو راه فیبر نوری و اپراتور ها انجام می شود.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در لنگرود در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه در سال ۹۶ سه پروژه مهم و اساسی در کشور داریم اظهار داشت: اولین پروژه مخابرات ایران پروژه فیبر نوری است که از سال گذشته شروع کردیم و توسط آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و آقای واعظی وزیر مخابرات رونمایی کردیم.
 
رسول سرائیان با اشاره به اینکه پروژه اتصال فیبر نوری به منازل را امسال هم با قدرت ادامه خواهیم داد افزود: پروژه دوم شرکت مخابرات پروژه شبکه انتقال کشور است که آن هم توسعه پیدا خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه پروژه سوم مخابرات، پروژه شبکه آی پی کشوری است گفت: با اتمام این سه پروژه انشالله مردم تا پایان سال امکانات بسیار مطلوبی هم در بستر اینترنت و هم در بستر مکالمه و هم در سایر خدمات ارزش افزوده خواهند داشت.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه راه اندازی اینترنت پر سرعت روستاها را نیز شروع کرده ایم و در برنامه خود گذاشته ایم تصریح کرد: این مسئله از دو مسیر در حال پیگیری است، یکی از طریق سایت های نسل سوم و چهارم تلفن های همراه است که توسط اپراتور های مختلف انجام می شود و همراه اول هم متناسب با آن دارد اقدام می کند و از طرف دیگر آن روستاهایی را که امکان فیبر نوری وجود داشته باشد آن روستاها را نیز به اینترنت پرسرعت مجهز خواهیم کرد.
 
سرائیان با بیان اینکه مخابرات خانواده بزرگی است و علی رغم اینکه از نظر تکنولوژی محدودیت هایی در خصوص وضعیت نیروی انسانی در حال ایجاد است گفت: ولی ما همچنان با برنامه توسعه سعی کرده ایم بتوانیم نه تنها سطح اشتغال فعلی را حفظ کنیم بلکه با گسترش خدمات انشالله سهم حداکثری را در اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال ایفا کنیم، مثلا پروژه فیبر نوری اشتغال قابل توجهی در امر توسعه ایجاد خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه ۳۰ میلیون خط تلفن ثابت در کشور داریم افزود: حدود ۶۵ میلیون مشترک تلفن همراه نیز داریم که پوشش آن در سطح شهر صد در صدی است و ۷۰ هزار کیلوتر از جاده ها نیز تحت پوشش هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.