اپراتورها

تلفن همراه

July 11, 2017
10:14 سه شنبه، 20ام تیرماه 1396
کد خبر: 83932

انعقاد تفاهم نامه اجرای پروژه توسعه صنعت ICT بین ایرانسل و استانداری کرمان

 
تفاهم نامه اجرای پروژه توسعه صنعت فناوری ارتباطات و اطلاعات در استان کرمان ذیل برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) فی مابین استانداری کرمان و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل منعقد شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر دوشنبه در پایتخت طی نشست مشترک با مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص تدوین راهکارهای توسعه ای تلفن همراه و راه اندازی تجمیع کننده محتوای دیجیتال به بحث پرداختند.
 
در ادامه این نشست تفاهم نامه همکاری فی مابین استانداری کرمان و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در راستای اجرای پروژه توسعه صنعت فناوری ارتباطات و اطلاعات در استان کرمان ذیل برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) منعقد شد.
 
در چارچوب این تفاهم نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداری کرمان و سازمان صنعتی ملل متحد (یونیدو) با یکدیگر تفاهم کرده اند با تجمیع ظرفیت سازمان های مرتبط از جمله نهادهای سیاستگذاری و توسعه ای، نسبت به توسعه بخش خصوصی و تعاونی برای اجرای پروژه های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای طرح ملی تکاپو همکاری نمایند.
 
از اهداف این تفاهم نامه می توان همراهی و همکاری در ایجاد و توسعه شرکت های تولید محتوای استانی و فراهم سازی بستر ارتباطی اپراتوری، همکاری در ایجاد ساز و کار آموزشی و حمایتی جهت شناسایی و ارتقای علمی و عملی پتانسیل های موجود با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهی استان، همکاری در تعریف، تبیین و پیاده سازی پروژه های زیرساختی، توسعه و ارائه خدمات ارزش افزوده و تولید محتوای دیجیتال بر بسترهای شرکت و … اشاره کرد.
 
بنابراین گزارش میزان کل سرمایه گذاری شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در استان کرمان پنج هزار و 163 میلیارد ریال است که 2 هزار و 23 میلیارد ریال از این حجم سرمایه گذاری در این استان در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
 
میزان سرمایه گذاری برنامه ریزی شده بر اساس پیش بینی انجام شده توسط شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در سال جاری 2 هزار و 72 میلیارد ریال است که از ابتدای سال جاری تاکنون 688 میلیارد ریال در استان کرمان سرمایه گذاری شده است.
 
هم اکنون تعداد مشترکین فعال ایرانسل در استان کرمان، یک میلیون و 292 هزار و 362 نفر است که در این راستا 59 شهر و 67 دهستان در کرمان زیر پوشش نسل دوم، 50 شهر زیر پوشش نسل سوم، 24 شهر نیز زیر پوشش نسل چهارم، 41 شهر هم در برنامه راه اندازی نسل چهارم تلفن همراه قرار دارد.
 
933 روستا و یکهزار و 897 کیلومتر از جاده های استان کرمان زیر پوشش خدمات ارتباطی ایرانسل قرار دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.