بازی

فناوری اطلاعات

July 13, 2017
12:17 پنجشنبه، 22ام تیرماه 1396
کد خبر: 83986

بهروز مینایی خبر داد: معرفی برترین مقالات بازی‌سازی

کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال با هدف بررسی پژوهش‌ها و معرفی منتخبان آن‌ها، آذرماه امسال برگزار می‌شود.
 
بهروز مینایی – دبیر علمی کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال – با اشاره به ضرورت برگزاری کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال گفت: تا به‌حال پژوهش‌ها و تحقیقات زیادی در بخش‌های علوم‌های انسانی، فنی و هنری بازی‌های رایانه‌ای به طور پراکنده انجام شده است؛ اما مرجعی که این تحقیقات را به طور تجمیع شده در خود گنجانده باشد، وجود ندارد که یکی از اهداف اصلی این کنفرانس تجمیع این تحقیقات و پژوهش‌هاست.
 
وی افزود: در این کنفرانس بنا بر آن است تا دانشجویان، اساتید و پژوهشگرانی که در حوزه بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کنند، مقالات خود را به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند تا در زمان مقرری کمیته داوران این مقالات را بررسی کنند و برگزیده‌های آن‌ها را به تفکیک معرفی کنند.
 
مینایی ادامه داد: با برگزاری این کنفرانس مقالات و دستاوردهای پژوهشی میان دیگران به اشتراک‌ گذاشته می‌شود و دیگر پژوهشگران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند که یکی از مزایای این‌کار جلوگیری از کارها و تحقیقات تکراری است و از سوی دیگر پژوهش‌ها می‌تواند دنباله‌دار باشد؛ یعنی فردی مقاله‌ای را به اتمام برساند و پس از مدتی فرد دیگری آن را ادامه دهد.
 
مدیرعامل اسبق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال می‌تواند هم برای بخش پژوهش و هم برای بخش صنعتی بازی‌هایی که عملا توانسته‌اند در بازار خود را مطرح کنند راهگشای خوبی باشد و دستاوردهای مفیدی را برای صنعت گیم کشور به ارمغان بیاورد.
 
مینایی افزود: تحقیقات پایه اولیه فناوری است و پس از اینکه  تحقیقات انجام شد، می‌توان از آن‌ها برای اجرایی شدن استفاده کرد. این کنفرانس‌ هم به همین منظور شکل می‌گیرد و بخش‌های صنعتی گیم و بازی‌سازان کشور می‌توانند از دستاوردهای آن برای عملیاتی شدن و به ثمر نشاندن محصولات خود استفاده کنند. متاسفانه خلا همچین کنفرانسی سال‌هاست که حس می‌شود و از زمانی که کشور وارد صنعت بازی‌سازی شده یعنی حدود ۱۰ سال، مرجعی برای تجمیع مقالات و پژوهش‌ها وجود نداشته است.
 
وی ادامه داد: البته چندی پیش دانشگاه اصفهان فعالیت‌هایی در این زمینه انجام داده، اما گستره تحقیقات آن محدود است و من فکر می‌کنم این کنفرانس و کنفرانس‌های شبیه به آن می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد و تعدد برگزاری چنین کنفرانس‌هایی برای صنعت بازی ضروری است و برگزاری آنها چه در غالب هنری و چه در حالت تجاری‌سازی بازی‌ها، نقش موثری در روند پیشرفت بازی‌ها دارد و به نظر من هرچه چنین کنفرانس‌هایی در کشور برگزار شود؛ کم است و هیچ کدام جای دیگری را تنگ نمی‌کند.
 
برگزاری کنفرانس؛ دوم آذرماه
 
مینایی درباره زمان و نحوه برگزاری کنفرانس تحقیقات بازی‌های دیجیتال  گفت: شورای سیاست‌گذاری این کنفرانس حدود دو سال است فعال بوده و محورهای فعالیت کنفرانس توسط این شورا مشخص شده است. تا ابتدای شهریورماه مقالات ارسالی دریافت می‌شود و بعداز آن فرایند داوری آغاز می‌شود و در نهایت برگزیدگان مقالات  روز دوم آذرماه در دانشگاه علم‌وصنعت معرفی می‌شود.
 
وی درباره میزان استقبال از این کنفرانس گفت: بدون شک بحث اطلاع‌رسانی و تبلیغات، تاثیر زیادی روی استقبال از کنفرانس دارد و رسانه‌ها و تبلیغات شهری می‌تواند در کیفیت برگزاری و میزان استقبال از کنفرانس بسیار تاثیرگذار باشد.
 
مینایی در پایان اظهار کرد: جوایزی هم برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است که البته هنوز مقدار آن از سوی شورای سیاست‌گذاری تعیین نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.