اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 17, 2017
14:12 دوشنبه، 26ام تیرماه 1396
کد خبر: 84039

پروژه های شرکت صبانت در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد

صبح امروز با حضور محمود واعظی پروژه های شرکت انتقال داده های نداگستر صبا ( صبا نت) در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات افتتاح شد.
 
با نزدیک شدن راه اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات شرکت صبا نت  پروژه هایی را در این راستا تعریف کرده است که صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید.
 
در این مراسم ‌پروژه توسعه شبکه ثابت صبانت در  استان زنجان شهرک فرهنگیان ، پروژه توسعه شبکه ثابت استان تهران شهر جدید پرند و پروژه توسعه شبکه ثابت استان بوشهر ، شهر جدید عالیشهر ، دلوار و شهرکهای صنعتی افتتاح شد.
 
از سوی دیگر  دراین مراسم برنامه اقدام توسعه ی خدمات پایه در بستر شبکه ملی اطلاعات شامل : سامانه آموزش الکترونیکی  ،Raaibod سامانه آن لاین تامین کالای مصرفی Fanasan، شبکه استعلام بها وHubco شبکه اینترنت اشیا (IoT ) افتتاح شد.
 
براساس این گزارش نقشه راه صبانت در مسیر توسعه شبکه ملی اطلاعات شامل :
توسعه زیرساخت شبکه
توسعه شبکه های مترو و انتقال
توسعه شبکه های دسترسی شامل:
1-ایجاد شبکه در نقاطی که شبکه موجود نیست به صورتFTTH/FTTB/ FTTC
2-ارتقای شبکه های موجود از طریق بهبود فن آوری به صورت FTTC و  VDSL
خدمات پایه و سرویس های محتوایی
تجارت الکترونیک و توسعه کسب و کارهای نوین شامل: 
شبکه استعلام بها Hubco
سازمانه آن لاین تامین کالای مصرفی Fanasasn
توسعه خدمات محتوایی و پایه شامل
1-سامانه آموزش الکترونیکی Raaibod
2-سامانه نمایش درخواستی(VOD) NamaNet
توسعه شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات است.
 
همچنین محورهای برنامه اقدام استقرار و توسعه شبکه ملی اطلاعات در شرکت صبا نت به این شرح است:
1- شبکه مترو و انتقال
2- شبکه های دسترسی
3 – مراکز تبادل ترافیک (IXP ها ) 
4 – شبکه توزیع محتوا ( CDN) 
5- زیر ساخت IP     
6- مراکز داده و میزبانی داخلی
7 – زیر ساخت های مدیریت دسترسی به اینترنت  
8 – امنیت 
9- مدیریت منابع شبکه
 10 – خدمات پایه
 
گفتنی است شرکت صبا نت، 6000 میلیارد ریال سرمایه گذاری از ابتدای تاسیس تاکنون داشته است و 3000 میلیارد ریال سرمایه گذاری در 2 سال آینده  را در دستور کار دارد؛ همچنین دارای 600 هزار پورت پسیو و 400 هزار پورت فعال است و تا 105 میلیون پورت ظرفیت توسعه در شبکه فعلی، دارد.
 
 صبانت، شبکه گسترده فروش با بیش از 3500 عامل فروش و  بیش از 100 دفتر فروش و پشتیبانی در سراسر کشور است و با بیش از 100 دفتر فروش و پشتیبانی، در سراسر کشور فعالیت می کند .
 
در این شرکت بیش از 700 کارشناس محلی وجود دارد و ارائه سرویس در 31 استان و بیش از 200 شهر کشور انجام می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.