رگولاتوری

July 19, 2017
17:49 چهارشنبه، 28ام تیرماه 1396
کد خبر: 84087

وزیر ارتباطات: مخابرات مادر است، به دیگران اجازه رشد بدهد/ شبکه ملی اطلاعات اولویت باشد

وزیر ارتباطات گفت: اولویت اول وزارت ارتباطات، مخابرات و بخش خصوصی شبکه ملی اطلاعات است که این شبکه همواره درحال تکمیل شدن است و دراین زمینه آینده خوبی در پیش است.
 
محمود واعظی در مراسم ارایه دستاوردهای شرکت مخابرات ایران در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات بر ضرورت طرح ضربتی IT در شرکت مخابرات ایران تاکید کرد و گفت: شرکت مخابرات باید یک بنگاه بزرگ باشد و با نقش مادری هم خود رشد کند و هم به شرکتهای دیگر اجازه رشد دهد.
 
وی با بیان اینکه تغییر مدیریت شرایط رشد این شرکت را فراهم کرد، گفت: تمام شرکتهای مخابراتی دنیا در حال پوست اندازی هستند و در حال تغییر وضعیت به سمت IT و ارزش افزوده پیش می روند.در شرکت مخابرات قبول کنیم دوره ما با سبک گذشته به پایان رسیده و وارد مرحله جدیدی شده ایم.
 
واعظی گفت: در شرکت مخابرات ایران فضا را باز کنیم برای شرکتهای نوپا که جوانان آنها را اداره می کنند. نیاز کشور و اولویت دولت است که در سال تولید و اشتغال ، مسیله اشتغال را حل کند چون در حوزه ما اشتغال کم هزینه است و باید به آن توجه شود.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در ایران در حوزه دیتاسنتر عقب هستیم همکاری مخابرات و افرانت می تواند در این زمینه تحول ایجاد کند گفت: اولویت اول وزارت ارتباطات، مخابرات و بخش خصوصی شبکه ملی اطلاعات است که این شبکه همواره درحال تکمیل شدن است و دراین زمینه آینده خوبی در پیش است.
 
وی بر اهمیت بخش مونیتورینگ برای کاربران و شرکت مخابراتف و لزوم ایجاد طرح ضربتی در بخش IT، برای شرکت مخابرات ایران  تاکید کرد و گفت: کاهش هزینه ها و نوآوری با تعریف بسته های مختلف  مشتمل بر صوت و دیتا امکان پذیر است. به عنوان بخشی از سرمایه گذار مخابرات ، حاضریم برای توسعه شما تلاش کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.