اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 23, 2017
16:08 یکشنبه، 1ام مردادماه 1396
کد خبر: 84138

واعظی اعلام کرد: آینده ایران در گرو اینترنت اشیا است/ شفاف سازی رمز موفقیت پارس آنلاین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه های شرکت پارس آنلاین، گفت: آینده ایران به سمت اینترنت اشیا پیش می رود و هر شرکتی که در این مسیر حرکت کند، موفق می شود.
 
محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه های شرکت پارس آنلاین در فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با اشاره به پروژه های انجام شده این شرکت در حوزه اینترنت اشیا ، گفت : هر شرکتی که در حوزه اینترنت اشیا سرمایه گذاری کند و در این حوزه سرویس بهتری ارایه دهد در ایران و  در خارج از مرزهای کشور  نیز، می تواند موفق باشد.
 
وی با بیان اینکه اکنون توسعه بر بسترتکنولوژی  امکان پذیر می شود، اظهار داشت : در انقلاب چهارم صنعتی ابزارهایی مانند اینترنت، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و دیتاهای بزرگ برای توسعه کشورها به کار می روند و ما نباید منتظر تحمیل این تکنولوژی ها به کشور باشیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد : می توانیم با آماده سازی خود به استقبال یک تحول بزرگ در این حوزه برویم و دولت هم از شرکت های خصوصی که در این حوزه فعالیت کنند، حمایت می کند .
 
 این مقام مسوول یادآور شد: موقعی زحمات در خصوص شبکه ملی اطلاعات معنا می یابد که مردم به این شبکه اعتماد کنند و حریم خصوصی شان حفظ شود.
 
وی رعایت حریم خصوصی در اپراتورها را موجب اعتماد سازی در جامعه دانست و گفت:  هیچ دولتی در جهان به تنهایی نمی تواند در فعالیت های خود موفق باشد و باید با ایجاد بسترمناسب به همراه امنیت، زمینه فعالیت بخش خصوصی را فراهم کند.
 
دکتر واعظی شفاف سازی را مهمترین سرمایه اپراتورها بیان کرد و افزود: یکی از دلایل موفقیت شرکت پارس آنلاین، شفاف سازی است.
 
وی به راه اندازی سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در راستای سیاست شفاف سازی دولت، اشاره کرد و افزود: این سامانه ارتباط مردم با حاکمیت را به صورت شفاف، برقرار می کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه آینده ایران به سمت اینترنت اشیا پیش می رود ، تصریح کرد : با فراگیر شدن اینترنت اشیا شرکت های مختلف وارد این حوزه می شوند و ابزار و نیازهای آن در داخل تولید شده و مشاغل جدید ایجاد می شود .
 
وی رصد کردن شرایط، تحلیل داده هاو  برنامه ریزی برای آن را از دیگر فواید اینترنت اشیا دانست و گفت : این تکنولوژی در بخش کشاورزی و صنعت کاربرد دارد و دامنه آن می تواند در کل کشور گسترده شده و به راحتی  به کشورهای دیگر  نیز، منتقل شود.  
 
در این مراسم  از پنج پروژه شرکت پارس آنلاین در راستای شبکه ملی اطلاعات، با حضور وزیر ارتباطات و معاونان وی، رونمایی شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.