اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 24, 2017
18:51 دوشنبه، 2ام مردادماه 1396
کد خبر: 84155

سامانه‌ای بومی برای آموزش در فضای مجازی طراحی شد

سامانه ای با کاربرد آموزش مجازی در فضای وب با تلاش محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر  طراحی و تجاری سازی شد.
«نیما»؛ سامانه‌ای بومی برای آموزش در فضای مجازی مدیر عامل شرکت دانش بنیان رایان پردازش امیر کبیر افزود: این سامانه با هدف ارائه محتوای آموزشی در بستر مجازی با کیفیتی بالاتر از نمونه‌های خارجی طراحی شده است.
 
علی مرادی ادامه داد: صفر تا صد این سامانه توسط محققان شرکت دانش بنیان رایان پردازش امیرکبیر طراحی شده تا در سازمان و ارگان‌ها برای بهبود و ارتقاء سطح علمی استفاده شود.
 
مرادی با انتقاد از استفاده از نمونه‌های خارجی کپی شده این سامانه در برخی از سازمان‌ها گفت: نمونه ایرانی این سامانه، محتوای آموزشی را با حجمی کمتر، پهنای باند بیشتر و امکان تبادل اطلاعات برخط فراهم کرده است.
 
وی ادامه داد: در این سامانه کاربران می‌توانند به صورت برخط مقالات و سوالات خود را ارائه دهند و از کلاس‌های برگزار شده قبلی با حجمی اندک استفاده کنند.
 
مرادی گفت: این سامانه در حال حاضر در اختیار برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها و البته مراکز آموزشی قرار دارد.
 
وی تاکید کرد: سامانه آموزشی نیما در یک شرکت دانش بنیان در برج فناوری دانشگاه امیر کبیر با هدف تبدیل ایده به محصول تجاری سازی شده طراحی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.