سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 29, 2017
15:04 شنبه، 7ام مردادماه 1396
کد خبر: 84289

“Paint” از ویندوز حذف می‎شود؟

تمامی کاربران ویندوز حداقل یک مرتبه از نرم افزار Paint ویندوز برای نقاشی و کارهایی از این دست، استفاده کرده اند. اما خبرهایی از حذف این برنامه در آپدیت بعدی ویندوز به گوش می رسید.
 
شرکت مایکروسافت برنامه پینت خود را در به روز رسانی بعدی ویندوز 10 از بین نمی برد. این شرکت در اواخر روز دوشنبه با اعلام این خبر به ترس طرفداران این نرم افزار پایان داد. اخیراً شرکت تکنولوژی آمریکا، یک خبری با عنوان پینت ضعیف منتشر کرد که در آن از حذف این برنامه در به روز رسانی جدید ویندوز 10 در پاییز امسال خبر می داد.
 
طرفداران این نرم افزار در شبکه های اجتماعی شروع به اعتراض در مقابل حذف پینت کردند، در حالی که 32 سال از قدمت این برنامه محبوب می گذرد. اما پس از مدت کوتاهی، شرکت مایکروسافت در پست وبلاگ خود این خبر را منتشر کرد که پینت به طور کامل حذف نخواهد شد، اما به جای آن از طریق فروشگاه نرم افزاری ویندوز به صورت رایگان قابل دریافت می باشد.
 
در قبال خبر حذف پینت از ویندوز، یک اتفاق باورنکردنی از حمایت در مورد MS Paint افتاد. با این جنبش ها در شبکه های اجتماعی، می توان دریافت که پینت پس از 32 سال، دارای طرفداران بسیار زیاد و وفاداری است.
 
مگان سندرز، مدیر کل شرکت مایکروسافت، در پستی اعلام کرد که MS Paint می ماند و فقط به فروشگاه نرم افزاری ویندوز منتقل می شود که به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.
 
Paint با اولین نسخه ویندوز به نام ویندوز 1.0 در ماه نوامبر سال 1985 معرفی شد. این نرم افزار توسط شرکت ZSoft ساخته شد و در ابتدا تنها از گرافیک تک رنگ یک بیتی پشتیبانی می کرد و تا زمانی که ویندوز 98 عرضه نشده بود، کاربران فقط می توانستند تصاویر خود را با فرمت JPEG ذخیره کنند.
 
سال گذشته مایکروسافت، Paint 3D را عرضه کرد که نسخه پیشرفته از نرم افزار پینت بود. این نسخه به کاربران امکان تولید تصاویر سه بعدی را می دهد و اکنون در ویندوز 10 قابل استفاده می باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.