رگولاتوری

July 30, 2017
18:42 یکشنبه، 8ام مردادماه 1396
کد خبر: 84324

وزیر ارتباطات اعلام کرد: تصویب طرح کریدور علم و فناوری/تبدیل فرودگاه پیام به مسافربری

وزیر ارتباطات بر همکاری مثلث دولت، دانشگاه و صنعت تاکید کرد و گفت از پارک ICT به سمت شهر هوشمند بین المللی ICT پیام، در حرکتیم.
 
محمود واعظی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – امروز در مراسم افتتاح نخستین پارک علم و فناوری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دانشگاه آینده کشور است اظهار کرد: امروز علم و فعالیتهای دانش بنیان ثروت آفرین است.
 
او همچنین تاکید کرد: منطقه پیام مکمل پارک علم و فناوی است و بنای کار تکراری نداریم،   اجازه کریدور علم و فناوری را از شورای عطف گرفتیم که یکی از این پنج کریدور از تهر ان آغاز می‌شود تا منطقه پیام ادامه می یابد.
 
واعظی با اشاره به دوره چهار ساله دولت یازدهم و همکاری این دولت در حوزه صنعت با دانشگاه‌ها، اظهار کرد: اگر بخواهیم تجربه خود را در این چهار سال تشریح کنیم، باید بگوییم که در چارچوب یک مثلث با اضلاع دولت، بخش خصوصی و دانشگاه عمل کرده‌ایم. ارتباط بین دانشگاه و صنعت در حوزه ICT بسیار مثبت بوده است و عملکرد ما در وزارت ICT درباره ارتباط با دانشگاه می‌تواند در حوزه‌های دیگر نیز تکرار شود.
 
وی با بیان این که دولت باید پلی بین مردم و بخش خصوصی باشد، گفت: دولت نباید تصدی‌گر همه امور باشد، چراکه بخش خصوصی بهتر از دولت می‌تواند فعالیت اقتصادی و بنگاهداری را انجام دهد. در این زمینه علاوه بر بخش خصوصی، دانشگاه‌ها نیز از قابلیت بسیار خوبی برخوردارند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح پارک علمی تخصصی فناوری اطلاعات در استان البرز، گفت: امروز می‌خواهیم دانشگاه و مراکز تحقیقاتی، راه و آینده صنعت را مشخص کنند. ما باید در این حوزه برنامه‌های دولت دوازدهم را تنظیم کنیم. امروز دیگر نفت، بانک و بیمه نیستند که ثروت آفرین هستند، بلکه علم و فعالیت‌های مبتنی بر دانش‌اند که تولید ثروت می‌کنند و شرکت‌های تولید علم در رده‌های بالاتر از تولید ثروت در دنیا قرار دارند.
 
واعظی با بیان این که به دنبال این هستیم که مجموعه پیام در واقع مرکز پارک ICT کل استان البرز باشد، گفت: در مجموعه پیام بنا نیست که ما کار بقیه را انجام دهیم، بلکه می‌خواهیم استارت‌آپ‌هایی که دانشگاه‌ها تولید می‌کنند را بعد از مدتی به اینجا منتقل کرده و بعد از آنکه آنها را تقویت کردیم به شهر بین المللی ICT در مجموعه پیام که منطقه ویژه شده است، منتقل کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب طرح کریدور علم و فناوری اشاره کرد و تصریح کرد: این کریدور از تهران در مرکز مخابراتی رودهن آغاز و از پژو هشگاه های فضایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات در تهران عبور می کند و با گذر از پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرک ICT در مجموعه پیام منتهی می شود و البته بقیه وزارتخانه ها هم می توانند در این کریدور حضور داشته باشند.
 
واعظی در بخش دیگری از سخنان خود، به فعالیت مرکز فضایی پاکدشت در مجموعه پیام  نیز اشاره کرد و از ادامه مذاکرات برای خرید ماهواره سنجشی خبر داد و گفت: ساخت ماهواره  مخابراتی نیز، در حال انجام است.
 
وی با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی پیام بستر برای انجام فعالیت های مختلف آماده است، افزود: طرح تبدیل فرودگاه پیام به مسافربری به تصویب رسیده است و در آینده نزدیک اجرایی می شود که این کار تاثیر بسیاری در منطقه دارد.
 
در مراسم افتتاحیه نخستین پارک علمی و فناوری کشور در حوزه ICT، علاوه بر وزیر ارتباطات، وزیر علوم، نماینده البرز، استاندار البرز و همچنین برخی از صاحبان شرکت‌های خصوصی نیز حضور داشتند. در پایان مراسم از چند تن از متخصصان و مهندسین نخبه نیز با اهدای جوایزی تقدیر و تشکر به عمل آوردند.
 
پارک علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات علاوه بر زیرساختهای قانونی مطرح در قوانین کشوری که به شرکت های فناور مستقر در پارک حق استفاده از مزایای منطقه آزاد را می دهد از زیر ساخت های مالی، ارتباطاتی و آزمایشگاه های مدرن برخوردار خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.