تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 1, 2017
10:48 سه شنبه، 10ام مردادماه 1396
کد خبر: 84338

آمازون چطور وارد اکوسیستم پرداخت دیجیتال شد؟

درحالی‌که آمازون خودش را برای گزارش سسه ماهه دوم کسب درآمد آماده می‌کند، چشم‌ها همه به دنبال میزان رشد درآمد و همین‌طور میزان فروش ناخالصی این شرکت است.
 
شرکت آمازون که می‌توان آن را نیروگاه تجارت الکترونیکی هم نامید، به‌طور چشمگیری حضورش را در عرصه پرداخت‌های دیجیتال توسعه و گسترش  داده است. البته درست است که این موضوع، بخش اصلی کسب‌وکار آمازون را شامل نمی‌شود، اما با این‌حال این قسمت از فعالیت‌هایش نیز آماده رشد و توسعه بیشتر و مداوم است.
 
در ادامه به شما توضیح می‌دهم آمازون چطور وارد اکوسیستم پرداخت شد:
 
آماژون با استفاده از آمازون‌ پی، روش ساده و امنی برای انجام پرداخت‌های آنلاین توسط مصرف‌کنندگان و دریافت پرداخت‌ها توسط فروشندگان ارائه داد. کاربران می‌توانند تجربه انجام پرداختی امن و بدون اصطکاک داشته باشند و در زمان خرید از وب‌سایت‌ها، تنها با یک کلیک و ارائه اطلاعات پرداخت‌ خود که روی حساب آمازونشان ذخیره است، پرداخت خود را انجام دهند.
 
این قول تجارت الکترونیکی امکان انجام پرداخت‌های درون فروشگاهی ازطریق آمازون‌پی را نیز برای مصرف‌کنندگان فراهم کرد. این قابلیت جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا ازطریق اپلیکیشن آمازون بتوانند سفارش و پرداخت کالای درون فروشگاهی داشته باشند.
 
 
رستوران آمریکایی TGI Friday، نخستین فروشنده‌ای خواهد بود که این شیوه پرداخت را خواهد پذیرفت. درواقع، آمازون با اینکار و تغییر عادات رفتاری مصرف‌کنندگان به سمت استفاده از اپلیکیشن آمازون برای انجام خریدهایشان، بازیگران سنتی عرصه پرداخت را هم در تنگنا قرار داد.
 
مصرف‌کنندگان این امکان را دارند تا به حساب آمازون خود پول نقد اضافه کنند و همچینین جایزه هم دریافت کنند. آمازون سرویسی را معرفی کرد که به وسیله آن، مشتریان می‌توانند در برخی فروشگا‌های منتخب، به حساب آمازون خود پول نقد اضافه کنند؛ درست مانند زمانی که افراد برای خواباندن پول به شعبه بانک مراجعه می‌کنند.
 
البته به دنبال این کار، جوایزی هم برای افراد در نظر گرفته شده است. برای مثال در انگلستان، این امکان برای اعضای اصلی درنظر گرفته شده است که هر زمان که از طریق کارت نقدی و یا حساب بانکی خود، پولی به حساب آمازونشان واریز کنند، دو درصد از این مبلغ به خودشان بازگردد. با این کار، افراد اشتیاق بیشتری نسبت به واریز پول به حساب آمازون خود داشتند و میزان کاربرانی که از طریق آمازون پرداخت‌های آنلاین و درون فروشگاهی انجام می‌دادنند بیشتر و بیشتر شد و به مراتب کسب درآمد آمازون از تراکنش‌ها هم روزبه‌روز افزایش یافت.
 
آمازون سرویس‌های بانکی سنتی مانند وام هم دارد که بیش از پیش بین مردم محبوب می‌شود. شرکت آمازون سال گذشته چیزی حدود یک میلیارد دلار وام ارائه کرده است.
 
 
چرا رقبا باید چش و گوششان را حسابی باز کنند
آمازون مشتریان خودش را دارد. این شرکت کاربران زیادی دارد. در آمریکا، از هر چهار تلفن هوشمند، روی سه دستگاه، اپلیکیشن آمازون نصب شده است و برنامه وفاداری این شرکت به تنهایی در ایالت متحده حدود ۸۰ میلیون عضو دارد و آمازون‌پی نیز بیش از ۳۳ میلیون کاربر دارد.
 
سرمایه دارد. آمازون نه‌تنها حجم زیادی از فروش را در سه ماهه وم سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص می‌دهد و انتظار افزایش فروش ۱۶ تا ۲۴ درصدی که می‌شود معادل ۳۵ تا ۳۷ میلیارد دلار دارد، بلکه تمایلات زیادی در سرمایه‌گذاری روی فرصت‌های موجود آینده دارد. تصاحب سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای Whole Foods به ارزش ۱۳.۷ میلیارد دلار، نمونه‌ای از این فرصت‌های موجود است.
 
شرکت آمازون زیرساخت‌های لازم برای ساخت سریع شبکه پرداخت را دارد. سرویس وب آمازون (AWS)، که از راهکارهای مبتنی بر کلود شرکت است، این قابلیت را دارد که به فرایند پرداخت رسیدگی کند. بر اساس گزارش‌ها و تحقیقات Synergy Research، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷۷، سرویس AWS، توانست ۳۳ درصد بازار کلود جهانی را تحت کنترل بگیرد که این میزان حتی بیشتر از شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، گوگل، IBM، علی‌بابا و اوراکل است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.