اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 2, 2017
18:42 چهارشنبه، 11ام مردادماه 1396
کد خبر: 84379

فاز نخست مرکز ملی تبادل اطلاعات بهره برداری شد

دومین دیتاسنتر دولت برای استقرار دولت الکترونیک و نیز مرکز ملی تبادل اطلاعات به بهره برداری رسید.
محمود واعظی وزیر ارتباطات در راستای اجرای فاز نخست پروژه دولت الکترونیک دومین دیتاسنتر دولت را برای تبادل اطلاعات دستگاه های اجرایی و میزبانی از این داده ها ظهر امروز افتتاح کرد.
 
این پروژه یکی از پروژه های متصل به پروژه دولت الکترونیک است که با اجرای آن دستگاه های اجرایی برای تبادل اطلاعات و ارائه خدمات به مردم و کسب و کارها در این مرکز داده میزبانی می شوند.
 
همچنین در راستای راه اندازی دیتاسنتر شماره ۲ دولت که ظرفیتی بالغ بر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه دارد، مرکز ملی تبادل اطلاعات نیز در فاز نخست به بهره برداری رسید و قرار است فاز دوم این پروژه نیز تا پایان سال بهره برداری شود.
 
روز گذشته نیز نخستین دیتاسنتر دولت برای استقرار فاز نخست دولت الکترونیک در ساختمان اصلی سازمان فناوری اطلاعات بهره برداری شد و امروز دومین دیتاسنتر در ساختمان پست لشگر تهران استقرار و راه اندازی شد.
 
در این مراسم همچنین وزیر ارتباطات از سامانه کارپوشه ایرانیان به عنوان رابطی بین دولت و مردم رونمایی کرد.
 
این سامانه به عنوان یک صندوق پست الکترونیکی برای مردم عمل می کند و با وجود آن مردم از مراجعه به دستگاه های دولتی بی نیاز می شوند. کارپوشه ملی ایرانیان در واقع درگاه واحدی برای ارتباط با دولت است و حجم تبادل اطلاعات و نگهداری آن در این زمانه امکانپذیر می شود.
 
در فاز نخست این سامانه رابطه یکسویه دولت با مردم را فراهم می کند و هر نوع ابلاغ، پیگیری و سند در قالب این صندوق پستی در دسترس مردم قرار می گیرد.
 
این درگاه به پروتکل موبایل نیز متصل است. در فاز دوم نیز قرار است رابطه دوسویه از سمت مردم به دولت نیز در این صندوق پستی فعال شود.
 
در این مراسم همچنین تفاهم نامه همکاری برای ارائه خدمات کارپوشه ملی ایرانیان میان شرکت ملی پست و سازمان فناوری اطلاعات به امضا رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.