لبه تکنولوژی

August 9, 2017
9:44 چهارشنبه، 18ام مردادماه 1396
کد خبر: 84439

حرکت بدن معلولان با فرمان صوتی هوش مصنوعی

یک شرکت کانادایی از تولید یک بسته رباتیک خبر داده که با بستن آن به بخش های مختلف بدن معلولان می توان تحرک آنها را با صدور فرامین صوتی ممکن کرد.
این بسته رباتیک که ARKE نام دارد، کم وبیش به شکل اسکلت بدن انسان طراحی شده و با فناوری هوش مصنوعی اکو سازگاری دارد. لذا افراد معلول پس از بستن آن به بدن خود می توانند با صدایشان آن را به کار بگیرند.
 
ARKE برای افرادی طراحی شده که از آسیب های نخاعی رنج می برند یا به علت سکته قلبی یا مغزی به خوبی قادر به راه رفتن نیستند.
 
حسگرهای نصب شده در ARKE می توانند هرگونه تغییر در توزیع وزن بدن یا تلاش برای بلندشدن، نشستن یا راه رفتن را درک کنند و موتورهای سیستم را به کار بیندازند تا فرد معلول این کار را با راحتی بیشتری انجام دهد.
 
استفاده از این دستگاه مستلزم کاربرد باتری برای حسگر و موتورهایی با گشتاور بالاست و لذا هزینه تولید هر یک از این محصولات حدود ۶۰ هزار دلار خواهد بود. بنابراین استفاده افراد عادی از آن با چالش هایی مواجه خواهد بود.
 
برای هدایت صوتی این دستگاه که مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی آلکسای آمازون است، فرد باید جملات مرتبط را بیان کند. به عنوان مثال، با بیان جمله " الکسا، من آماده ام که بایستم" Arke به فرد معلول کمک می کند تا از جای خود بلند شود. اگر فرد بخواهد با کمک Arke قدمی رو به جلو بردارد، جمله "الکسا، قدم بردار" را بیان می کند. همچنین یک نرم افزار قابل نصب بر روی تبلت برای این دستگاه طراحی شده است.
 
امروزه ۱۳۲ میلیون نفر در سراسر جهان با مشکلات مختلف حرکتی دست و پنجه نرم می کنند و اختراع محصولاتی از این دست با قیمت مناسب می تواند از گرفتاری های آنها بکاهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.