رگولاتوری

August 15, 2017
18:31 سه شنبه، 24ام مردادماه 1396
کد خبر: 84547

شنتیانی: انتخاب وزیر جوان در حوزه فناوری مدبرانه است/ لزوم توجه یکسان به همه تشکل های ارتباطی/ “آذری جهرمی” تخصص جدی در حوزه نرم ­افزار دارد

بزرگ‌ترین خواسته فعالان عرصه ارتباطات و فناوری از وزارت ارتباطات این است که در تعامل نزدیک با وزارت صنعت زمینه ارتباط تولیدی بین این دو بخش را فراهم کند.
 
رئیس سندیکای تولیدکنندگان تجهیزات فناوری اطلاعات ایران در گفت و گو با برنا با اشاره به علاقه‌مندی تشکل‌های حوزه فناوری اتاق بازرگانی برای همکاری با وزارت ارتباطات گفت: با توجه به اینکه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات عمدتا شرکت های فناورانه و دانش بنیان فعالیت می کنند بنابراین انتخاب یک وزیر جوان تاثیرات مثبتی در درک بهتر و متقابل میان فعالان این حوزه و وزارت ارتباطات دارد که انتخابی مدبرانه است.
 
مسعود شنتیانی با بیان اینکه انتخاب محمدجواد آذری جهرمی به عنوان یک جوان در عرصه فناوری اطلاعات نقطه عطفی است که می تواند کمک های جدی به توسعه این بخش در کشور داشته باشد، افزود: بزرگ‌ترین خواسته ما از وزارت ارتباطات این است که در تعامل نزدیک با وزارت صنعت زمینه ارتباط تولیدی بین این دو بخش را فراهم کند.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه آذری جهرمی را مطالعه کرده است، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی ارتباطات تخصص جدی در حوزه نرم ­افزار دارد و در برنامه خود نیز توجه جدی به این موضوع داشته اند. هر چند توجه به این بخش مهم است اما چون یکی از نیازهای کشورمان تامین تجهیزات از طریق تولید داخل است بنابراین باید توجه جدی به این موضوع صورت بگیرد.
 
رئیس سندیکای تولیدکنندگان تجهیزات فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه تجهیزات سخت افزاری در برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات جایگاهی نداشت، گفت: فناوری اطلاعات به سه بخش تولید و صادرات نرم‌افزار، سخت‌افزار و خدمات تقسیم می‌شود بنابراین برنامه ریزی در این عرصه باید با توجه به هر سه بخش باشد. اهمیت این موضوع از آن رو است که براساس برنامه ششم توسعه 110 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش بینی شده است، اگر نزدیک به یک‌سوم این مبلغ را برای تجهیزات سخت‌افزاری در نظر بگیریم، یعنی 35 هزار میلیارد تومان طی شش سال اجرای برنامه باید برای سرمایه‌گذاری در این بخش از سوی دولت و بخش خصوصی هزینه  شود.
 
وی معتقد است: اگر برنامه مشخصی برای این مبلغ کلان نداشته باشیم، باید نفت بفروشیم و تجهیزات را از خارج وارد کنیم درحالی‌که سرمایه‌گذاری‌های گذشته تجربه و تخصص لازم برای تولید و ایجاد واحدهای جدید را فراهم کرده است.
 
شنتیانی یکی از مهمترین برنامه کشور در حال حاضر را تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: براین اساس باید به حوزه تجهیزات سخت­افزاری که اشتغال مضاعف ایجاد می ­کند و برنامه کشور در خصوص اشتغال و تولید در داخل را محقق می کند، توجه جدی داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.