رگولاتوری

August 16, 2017
7:41 چهارشنبه، 25ام مردادماه 1396
کد خبر: 84557

رضایی: آذری‌جهرمی برای دسترسی مردم به گردش آزاد اطلاعات هزینه داده است

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: آذری جهرمی هزینه‌های فراوانی برای دسترسی مردم به گردش آزاد اطلاعات و فضای مجازی داده است.
 
محمدرضا رضایی کوچی در جلسه بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاهش نرخ سرویس‌های ارتباطی به ویژه کاهش قیمت اینترنت خانگی توسط آذری جهرمی را در خور تحسین دانست.
 
نماینده مردم جهرم در مجلس افزود: ایشان موفق به کاهش 15 درصدی هزینه‌های غیر ضرور و افزایش 20 درصدی درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت شد، اگر درآمد 600 میلیارد تومانی این شرکت را هم به این درصد بیفزاییم درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت 50 درصد افزایش یافته است.
 
وی تصریح کرد: توجه به صیانت فرهنگی و دغدغه‌های مرتبط با فضای مجازی در برنامه‌های ایشان به خوبی گویاست.
 
رضایی با اشاره به سابقه خانوادگی ایشان، گفت: ایشان در خانواده‌ای معمولی با سطح زندگی متوسط است. ایشان آقازاده نبود بلکه فرزند یک کارمند ساده است. ایشان با تلاش و کوشش خود به این جایگاه رسیده است. ایشان از خانواده‌ای متدین و مذهبی جهرمی هستند. خانواده ایشان ولایت‌مدار هستند و پدر ایشان از طبقه متوسط و زحمت کش است، یکی از برادران ایشان شهید و دیگری هم جانباز بود که فوت کرد. ایشان داماد یک کارمند بازنشسته شرکت نفت در جنوب استان فارس است و به خانواده‌های خاص تعلق ندارد.
 
رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: کسی که سکاندار وزارت ارتباطات  می‌شود، اهمیت دارد که تسلط کاملی بر ظرفیت‌های این وزارتخانه داشته باشد.  فهم بالای ایشان در حوزه کسب و کار در فناوری اطلاعات و ارائه تحلیل‌های درست و دقیق از بازار این صنعت در کسب موفقیت‌های ایشان تاثیر بسزایی داشته است. استفاده از مدیران این حوزه، قدرت بیشتری به ایشان داده است. ایشان از نظر علمی جزو نخبگان کشوری است. ایشان در شبکه جهانی اینترنتی، ارتباطات بین‌الملل و صوت و دیتا مهارت دارد. کسب رتبه برتر در کنفراس برق از امتیازات این جوان است. ارتباط فعال با استارت آپ‌ها در کنار بهره مندی از انرژی جوانی نقش موثری در پیشبرد برنامه‌های وزارتخانه خواهد داشت.
 
نماینده مردم جهرم در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات ایشان این است که پاک دست و سالم هستند. این که ایشان در یک منطقه متوسط در تهران زندگی می‌کند و این که خانواده‌ی ایشان یک خانواده کارگر است نشان از سلامت مالی ایشان است.  درک زندگی افراد کم‌برخوردار در کنار روحیه جهادی از ایشان شخصیتی خستگی‌ناپذیر ساخته است. ایشان با اقشار کم درآمد ارتباط دارد و درد آنها را می‌شناسد. نگاه ایشان به محرومان و مستضعفان نگاه مثبتی است.
 
رضایی با اشاره به عملکرد وزیر پیشنهادی، گفت: حضور ایشان در شرکت ارتباطات زیرساخت موجب ایجاد تحولات بزرگ در زیرساخت ارتباطات کشور، 10 برابر شدن ظرفیت‌های مخابراتی، ارتقاء ظرفیت اینترنت کشور، افزایش کیفیت سرویس‌های شبکه ملی اطلاعات شده است. رشد فزاینده‌ای در این عرصه و ایجاد شور و شوق در فضای کسب و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور ایشان تحقق یافته است. اجرای پروژه ملی با حضور ایشان در این شرکت سرعت بیشتری پیدا کرده است.
 
رییس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: عملکرد ایشان در حذف رفتارهای سیستماتیک ایجاد فساد و مبارزه با قاچاقچیان ترافیک بین‌المللی بهبود فرایندهای مالی چشم گیر است. ایشان بر مواد مربوط به وزارتخانه در برنامه ششم توسعه تسلط کاملی دارد. اقدام شجاعانه رییس‌جمهور در معرفی این مدیر جوان جای تقدیر فراوان دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.