رگولاتوری

August 16, 2017
7:43 چهارشنبه، 25ام مردادماه 1396
کد خبر: 84558

پورمختار: وزارت ارتباطات را به وزارت اطلاعات تبدیل نکنید

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی ارتباطات با هفت سال سابقه حضور در این وزارتخانه توان چرخاندن این دستگاه عریض و طویل را ندارد.
 
محمد علی پورمختار در جلسه علنی بعد از ظهر امروز (سه شنبه) به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت:‌ یکی از ویژگی‌های آقای جهرمی پنهانکاری و عدم شفافیت ایشان است. همه وزرای پیشنهادی برنامه خود را به صورت مکتوب به مجلس ارائه کردند. در برنامه ایشان تحصیلاتشان بر خلاف همه وزرای پیشنهادی دیگر اعلام نشده و تنها نوشته شده «دانش آموخته مهندسی برق دانشگاه صنعتی آب و برق» و مشخص نیست تحصیلات ایشان در چه مقطعی است.
 
وی افزود:‌ شما می خواهید به فردی در راس یک وزارتخانه با اهمیت رای دهید که تنها هفت سال سابقه در این وزارتخانه دارد و از سال ۸۸ تا ۹۵ دروزارت ارتباطات بوده و بالاترین مسئولیتش حداکثر یک سال ریاست هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بوده است. آیا چنین کسی با این سابقه ضعیف مدیریتی می‌تواند وزارتخانه به این عریض و طویلی را بچرخاند؟
 
پورمختار با بیان اینکه وزارت ارتباطات در طول برنامه ششم باید 20 درصد رشد داشته باشد گفت: به نظر من فردی با این سابقه اندک توان وزارت و مدیریت در وزارت ارتباطات را ندارد به ویژه اینکه در دوران مسئولیت ایشان اشکالاتی وجود داشته از جمله اپراتورهای متعددی در کشور هست که به شدت به مردم اجحاف می‌کنند و ایشان توان این را نداشته که بر اینها نظارت کند و حقوق مردم را حفظ کند حالا در سمت وزارت چه خواهد کرد؟
 
این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از وظایف وزیر ارتباطات وظیفه صیانتی اجتماعی و فرهنگی است. امروز تلگرام در فضای مجازی قتل عام به راه انداخته و اخلاق و خانواده را نابود کرده است. مخالفت ما با فسادی است که در تلگرام با حمایت آقای جهرمی انجام می‌شود و شاهد حمله، توهین و اهانت به ارکان نظام و ایجاد بی اعتمادی نسبت به مسئولین هستیم. ضمن اینکه بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد مسائل تلگرام ضد اخلاقی است.
 
وی همچنین گفت:‌ از ۱۶ صفحه برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی ارتباطات ۱۲ صفحه توضیحات و سه صفحه مطالب علمی است که قابلیت ارزیابی ندارد؛ ضمن اینکه بر اساس گزارش معاونت نظارت ۱۹ درصد برنامه ایشان منطبق با برنامه ششم و سیاست‌های ابلاغی رهبری است و این به معنی عدم اعتماد به برنامه ششم است.
 
پورمختار در پایان گفت: نگرانی من این است که وزارت ارتباطات را نباید به وزارت اطلاعات تبدیل کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.