رگولاتوری

August 25, 2017
9:50 جمعه، 3ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84653

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: تهیه نقشه راه فضایی کشور، یکی از ماموریت های اصلی پژوهشگاه فضایی است

وزیر ارتباطات در دیدار با رییس و معاونان پژوهشگاه فضایی ایران ، تهیه نقشه راه فضایی کشور را یکی از ماموریت های اصلی این پژوهشگاه، در دوره جدید، عنوان کرد.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس محمد جواد آذری جهرمی در دیدار با رییس و معاونین پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اینکه در حوزه فضایی انسجام عمل وجود ندارد، افزود: پژوهشگاه فضایی پتانسیل خود را در این حوزه نشان داده است؛ اما نیازمند توجه بیشتر به این ظرفیت هستیم.
 
 به گفته آذری جهرمی، نخستین ماموریت مهم این پژوهشگاه در دوره جدید تهیه گزارش از وضع موجود است؛ به طوری که در این گزارش، اشکالات ساختاری ، تقسیم مسوولیت ها و برنامه های آینده این حوزه، مشخص شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت حوزه فضایی مقام معظم رهبری  نیز،  پیگیر این بخش هستند، خاطر نشان کرد: لازم است ماموریت ما در این حوزه مشخص و بر همین اساس مکانیزم ادامه فعالیت، طراحی شود.
 
وی دومین ماموریت پژوهشگاه فضایی را تهیه نقشه راه این حوزه بیان کرد و گفت: در این نقشه راه باید هدف و مسیر پیشرفت خود را مشخص کنیم و بدانیم در انتهای این برنامه به کجا می رسیم.
 
آذری جهرمی تعریف پروژه هایی برای رسیدن به اهداف نقشه راه را سومین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران عنوان کرد و افزود: وزارت ارتباطات از نظر تامین منابع این پروژه ها مشکلی ندارد و به طور کامل از پروژه های پژوهشی این پژوهشگاه، حمایت می کند.
 
وی با اشاره به مشکلات مالی پژوهشگاه برای انجام پروژه های خود، گفت : نباید پژوهشگران و دانشمندان ما در این حوزه دغدغه مالی داشته باشند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان این دیدار تاکید کرد: پژوهشگاه بخش فکر افزایی این حوزه است؛ ما امید بسیاری به این حوزه داریم و انتظار می رود که کار جدی در این حوزه انجام شود.
 
همچنین دکتر حسن حدادپور رییس پژوهشگاه فضایی ایران در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت های این پژوهشگاه، ارایه کرد.
 
وی در این گزارش به فعالیت در حوزه هوا و فضا، فیبر دریایی، همکاری با شرکت پست برای پروژه آشکار ساز و پهباد پستی، پروژه اینترنت اشیا در دشت مغان و آنتن هواشناسی اشاره کرد.
 
حدادپور در ادامه با بیان اینکه پژوهشگاه فضایی پتانسیل خوبی در حوزه فضایی دارد، گفت : امیدوارم در دوره جدید وزارت، حوزه فعالیت های فضایی و مسوولیت بخش های مختلف با تصمیم وزیر ارتباطات، تعیین تکلیف شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.