اپراتورها

تلفن همراه

August 25, 2017
19:51 جمعه، 3ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84665

ورود نخستین اپراتور خصوصی پس از ملی شدن شرکت پست/ اپراتور اول پست کنسرسیوم نیست

مدیرعامل نخستین اپراتور خصوصی پست گفت: متوسط تعداد مرسوله در ایران ۸ مرسوله به ازای هر نفر در سال است در حالی که این رقم در سوئیس ۷۰۰ و در آمریکا یک هزار مرسوله است و این ارقام نشان از ظرفیت بالای بازار پست ایران برای رشد دارد.
 
محمدحسن ترابی مدیر روابط عمومی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری معرفی اپراتور اول پست خصوصی، اظهارداشت: طبق مقررات پس از ملی شدن شرکت پست، دولت باید ظرف یکسال دو اپراتور پست خصوصی را فعال کند که البته اکنون بیشتر از یک سال را پشت سر گذاشته‌ایم.
 
وی ادامه داد: هدف از این اقدام، ارائه خدمات باکیفیت‌تر و با نهایت سرعت به مردم است که منجر به هم‌افزایی در ارائه خدمات پستی به مردم خواهد شد.
 
مهرداد فاخر مدیرعامل اپراتور اول پست خصوصی در این نشست گفت: در نامه‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برنده شدن تیپاکس در مزایده انتخاب دو اپراتور پست خصوصی کشور، اعلام شده که البته هنوز پروانه فعالیت صادر نشده است.
 
وی در پاسخ به سؤال فارس که پرسید پیشتر برنده شدن دو کنسرسیوم متشکل از چندین شرکت در مزایده اپراتور پست خصوصی اعلام شده بود، گفت: کنسرسیومی تشکیل نداده‌ایم و به تنهایی در مزایده شرکت کرده ایم.
 
وی با اشاره به پتانسیل رشد بازار پست ایران، گفت: متوسط تعداد مرسوله در ایران 8 مرسوله به ازای هر نفر در سال است در حالی که این رقم در سوئیس 700 و در آمریکا یک هزار مرسوله به ازای هر نفر در سال است و با توجه به ظرفیت رشد بازار اقدام به اخذ پروانه اپراتوری پست کرده‌ایم.
 
وی گفت: اپراتور جدید پست خصوصی، سابقه فعالیت در حوزه پست کشور را دارد و پس از اخذ پروانه، می تواند فعالیت‌هایی که پیش از این نیاز به مجوز داشت را ارائه کند.
 
وی خاطرنشان کرد: از روز اخذ پروانه شش ماه برای آغاز ارائه خدمات فرصت وجود دارد و این پروانه دارای دوره انحصار سه ساله از تاریخ صدور در سطح ملی و بدون دوره انحصار در سطح استانی است.
 
وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های پروانه های پست خصوصی، دیده شدن خدمات متقابل درباره سرویس‌ها است به این معنی که شرکت ملی پست و اپراتورهای خصوصی می‌توانند درباره یک سرویس از صفر تا صد با هم تفاهم کنند که برای مثال تمام یک سرویس را شرکت پست یا بخش خصوصی یا به صورت مشترکا ارائه دهند.
 
فاخر درباره بازار مورد نظر اپراتور پست خصوصی، گفت: رویکرد این اپراتور بیشتر شکل‌گیری مدل تجاری با کسب و کارهای جدید است که زیرساخت قبول مرسوله از مکان تعریف‌شده توسط بخش خصوصی و تحویل به مکان تعیین کرده را ایجاد می‌کند و ممکن است در قالب اپلیکیشن نیز باشد.
 
دو برنده مزایده اپراتور پست خصوصی چندی پیش مشخص شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.