رگولاتوری

August 31, 2017
16:13 پنجشنبه، 9ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84744

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای مطرح کرد: وزارت ICT همچنان گرفتار پست و تلفن

یک عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور معتقد است وزارت ICT همچنان گرفتار ارتباطات، پست و تلگراف و تلفن است و نتوانسته خود را از این حیطه خارج کند، در صورتی که پیشبرد اهداف در حوزه‌ی فناوری اطلاعات نیازمند تغییرات اساسی است.
 
آزاد معروفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برنامه پیشنهادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: برنامه پیشنهادی محمدجواد آذری جهرمی پیشرو است و او با اوضاع و احوال جهانی و اتفاقاتی که به زودی به صورت سونامی در حوزهICT خواهد افتاد آشناست و راه‌حل‌هایی هم برای این موضوعات دارد. مسلما او در اقتصاد کلان هم درباره‌ی موضوعات مربوط بهICT صاحب‌نظر است.
 
عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران ادامه داد: با وجود این، ما معمولا در کشور خیلی برنامه‌محور نیستیم و فردمحور هستیم. درواقع زمانی که یک برنامه و دستور می‌خواهد از مقامات بالا به پایین و در داخل بدنه تسری پیدا کند، ممکن است این اتفاق آن‌طور که باید و شاید نیفتد و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به همان نحو رخ ندهد.
 
مسئول کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به شرایط موجود در وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بیان کرد: بدنه وزارتخانه یک بدنه کاملا لخت سیستم دولتی است که هنوز گرفتار ارتباطات و وزارت پست و تلگراف و تلفن است و نتوانسته خود را از این حیطه خارج کند. به همین دلیل وزیر جوان باید فکری به لحاظ ساختاری فکری کرده و برای پیشبرد اهدافش خصوصا در حوزه فناوری اطلاعات، باید تغییرات اساسی در کلیات وزارتخانه ایجاد کند.
 
معروفی همچنین با ارائه پیشنهاداتی درباره وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: وزیر باید درباره‌ی ساختارها تغییراتی ایجاد کرده و هچنین بخش فناوری اطلاعات را به‌روز کند. آذری جهرمی باید افراد و متخصصان جوان را بیشتر درگیر در فعالیت‌های این حوزه کند. او باید شفافیت را افزایش دهد و ساختار جدید و مطابق روزی را ایجاد کند که بتواند برنامه‌ها را اجرا کرده و در زمان وزارتش به سرانجام برساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.