اپراتورها

تلفن همراه

September 14, 2017
14:12 پنجشنبه، 23ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84913

خدمات “۵G ثابت” و درآمد یک میلیارد دلاری Verizon و AT&T در سال ۲۰۱۹

خدمات جدید Verizon و AT&T درزمینه ۵G تا قبل از ۲۰۲۰، حدود یک میلیارد دلار درآمد برایشان خواهد داشت.
 
براساس اطلاعات منتشر شده در گزارش موسسه پژوهشی SNS Telecom، شبکه‌های ثابت (FWA) 5G که اولین کاربرد گسترده ۵G خواهند بود، تا پایان سال ۲۰۱۹، یک میلیارد دلار درآمد در آمریکا ایجاد خواهند کرد.
 
در این گزارش که “کاربرد ۵G در شبکه‌های بی‌سیم ثابت: فرصت‌ها، چالش‌ها و پیش‌بینی‌ها از ۲۰۱۷ تا ۲۰۳۰” نام دارد؛ پیش‌بینی‌شده است که تا سال ۲۰۲۵، رشد این بازار به چهل میلیارد دلار می‌رسد و انتظار می‌رود که رشد مرکب آن بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵، حدود ۸۴% باشد.
 
در این گزارش آمده: استفاده از شبکه‌های بی‌سیم به‌جای زیرساخت سیمی می‌تواند تا ۴۰% کاهش هزینه نسبت به FTTP داشته باشد. علاوه بر آنکه به جهت عدم نیاز به نصب کابل و مشکلات مربوطه، سرعت راه‌اندازی نیز بسیار افزایش می‌یابد.
 
پژوهش‌ها نشان داده است که باند فرکانسی GHz 28 برای ۵G ثابت (۵G-based FWA) مناسب است و سازندگان قطعات نیز باید از الزامات پروژه مشارکت نسل ۳ (۳GPP) پیروی نمایند. پژوهش‌ یاد شده پیشنهاد می دهد که ۵G ثابت می‌تواند کاربردهای شهری و روستایی داشته باشد. شرکت‌های C Spire و US Cellular در حال بررسی شرایط برای کاربرد روستایی این فناوری هستند.
 
connected 5G carsاپراتورهای Verizon و AT&T تا سال ۲۰۱۹ یک میلیارد دلار درآمد از خدمات ۵G ثابت خواهند داشت
 
اپراتورهای AT&T و Verizon پیشرو در ۵G ثابت
به گفته SNS Telecom، دو اپراتور AT&T و Verizon درزمینه ۵G ثابت در آمریکا پیشرو هستند.
 
شرکت Verizon پیشتر هم اعلام کرده بود که این فناوری را در یازده بازار منطقه ای شامل Ann Arbor، آتلانتا، Bernardsville، Brockton، دالاس، دنور، هیوستون، میامی، ساکرومنتو، سیاتل و واشنگتن راه‌اندازی نموده است. تقریباً تمام این مناطق از بستر دسترسی ۵G سامسونگ استفاده خواهند کرد که در بلوک طیفی ۲۸MHz فعالیت می‌کند. شرکت Verizon تضمین کرده است که فناوری قابل‌مقایسه با فیبر نوری و با سرعت گیگابیتی ارائه خواهد نمود.
 
شرکت AT&T نیز در این زمینه فعال است و آزمایش‌هایی در Austin و Middleton درزمینه استریمینگ ویدیو تحت عنوان DIRECTV NOW انجام داده است. این آزمایش‌ها درواقع شرایط را برای آغاز به‌کار ۵G ثابت در سال ۲۰۱۸ فراهم خواهند کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.