سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

September 19, 2017
16:06 سه شنبه، 28ام شهریورماه 1396
کد خبر: 84965

نسخه 18.3 از لینوکس مینت با نام «Sylvia» معرفی شد

«کلِمنت لوفور» بنیان گذار لینوکس مینت با اعلام تاریخ عرضه نسخه 18.3 در اواخر پاییز، اظهار داشت که نام نسخه جدید سیستم عامل مذکور (که مانند ورژن های قبلی یک اسم دخترانه با حرف S است) «Sylvia» خواهد بود.
 
علاوه بر اسم جدید، آقای لوفور از حضور دو ابزار پشتیبان گیری، ابزارهای جدید گزارش سیستمی و پیشرفت های محیط دسکتاپ «Cinnamon» نیز خبر داد و گفت نرم افزارهایی مانند «Driver Manager» هم شامل به روزرسانی شده اند.
 
سیلویا از دو ابزار پشتیبان‌گیری mintBackup و Timeshift بهره می‌برد
به گفته لوفور، سیلویا از دو ابزار پشتیبان گیری به نام های «mintBackup» و «Timeshift» بهره می برد که مورد دوم برای تهیه «Snapshot» (یک کپی از تنظیمات و نرم افزارهای سیستم در یک لحظه) به کار گرفته شده و تیم لینوکس مینت قصد دارد در همکاری با توسعه دهنده آن علاوه بر ارتقاء عملکرد، پشتیبانی از فناوری پردازش تصویر با رزولوشن بالای «HiDPI» را نیز ممکن کند.
 
در زمینه ابزار گزارش سیستم هم «mintReport» در نسخه 18.3 لینوکس مینت تعبیه شده که البته هنوز به صورت کامل توسعه نیافته، اما در حال حاضر قادر به جمع آوری و طبقه بندی گزارش خرابی و کرَش کردن اپلیکیشن ها، و ارسال آن به توسعه دهندگان برای رفع ایرادات خواهد بود.
 
در نهایت ورژن 3.6 از رابط دسکتاپ «Cinnamon» برای سیلویا در نظر گرفته شده که با پشتیبانی از «HiDPI» محیط زیباتری (خصوصاً در نمایشگرهای رده بالا) داشته و ماژول تنظیمات آن به کلی مورد بازنگری قرار گرفته است. همچنین افزونه های اپلیکیشن مدیریت فایل «Nemo» نیز حالا بهینه تر شده اند و در منوی نرم افزار انباشته نخواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.