تلفن همراه

گوشی

September 21, 2017
21:28 پنجشنبه، 30ام شهریورماه 1396
کد خبر: 85005

هفت دلیل قانع‌کننده برای ارتقا به آیفون 8 و 8 پلاس

آیفون 8 پلاس از نظر ظاهری شبیه آیفون 7 پلاس به‌نظر می‌رسد اما میان این دو نسل چه تفاوتی وجود دارد و چرا اصرار داریم گوشی‌هایتان را ارتقا دهید؟
 
چند روزی از معرفی رسمی آیفون‌های تازه اپل می‌گذرد و بسیاری از علاقه‌مندان محصولات این سازنده احتمالا در مورد تهیه آن‌ها مردد هستند. حتی ممکن است دارندگان نسل‌های قبلی آیفون مانند آیفون 7، 7 پلاس و 6s هم با خودشان فکر کنند که آیا بهتر نیست گوشی‌هایشان را به تازه‌ترین مدل این سازنده ارتقا دهند؟ البته آیفون 10 یا همان iPhone X پرچم‌دار این سه گانه تازه است و اغلب خبرها حول محور این گوشی شکل می‌گیرد اما ما می‌خواهیم درباره iPhone 8 و 8 Plus صحبت کنیم. این دو نسخه از نظر طراحی ظاهری با آیفون‌های نسل هفتم تفاوت چندانی ندارند اما در سخت‌افزار و عملکرد بهبود یافته‌اند.
 
در این مطلب به 7 تفاوت عمده iPhone 8 Plus با آیفون‌های قبلی می‌پردازیم و به شما توضیح می‌دهیم که چرا باید آیفون‌های 2016 و 2017 خودتان را به این نسخه‌های تازه ارتقا دهید.
 
طراحی ظاهری
 
پنل پشتی iPhone 8 Plus از جنس شیشه طراحی شده در حالی‌که پنل پشتی نسخه‌های قبلی فلزی است. این گوشی همچنین در یک رنگ جدید ارائه شده و اپل ادعا می‌کند که در پنل آن از شیشه یونیزه شده استفاده کرده است. این نوع شیشه از سختی بسیار بالایی برخوردار است و هنوز در هیچ گوشی دیگری استفاده نشده است.
 
حافظه داخلی
 
کمترین میزان حافظه داخلی در دوگانه iPhone 8 از خانواده iPhone 7 بیشتر است. همان‌طور که می‌دانید، اپل گوشی‌های آیفون را با میزان حافظه داخلی و قیمت‌های متفاوت عرضه می‌کند و کمترین قیمت این گوشی‌ها به نسخه‌هایی با کمترین مقدار حافظه مربوط می‌شود. سرانجام زمان آن فرا رسیده که اپل تولید ارزان‌ترین نسخه‌های آیفونش را با حافظه داخلی بسیار کم که عملا از نظر کاربران بدون فایده است، متوقف کند.
 
شارژ بی‌سیم
 
اپل از طراحی پنل پشتی از جنس شیشه، هدف خاصی را دنبال می‌کند. احتمالا باخبر هستید که اگر پنل پشتی از جنس فلز باشد، امکان میسر ساختن شارژ بی‌سیم تقریبا غیرممکن است. نسخه iPhone 8 Plus با این طراحی تازه از پروتکل شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند.
 
شارژ سریع
 
هر دو نسخه آیفون 8 و 8 پلاس از ویژگی شارژ سریع با سیم پشتیبانی می‌کنند. حالا می‌توانید آیفون‌تان را در عرض نیم‌ساعت حدودا 50% شارژ کنید. اگر درحال‌حاضر iPhone 7 Plus دارید، حتما می‌دانید که روند شارژ این گوشی با توجه به اندازه باتری‌اش چقدر طولانی و خسته‌کننده است.
 
صفحه نمایش بهبود یافته
 
شاید در نگاه اول بگویید اندازه، وضوح تویر و تکنولوژی (LCD) در iPhone 8 Plus دقیقا مانند iPhone 7 Plus است. بله اما تفاوتی اساسی میان این دو وجود دارد. البته صفحه‌نمایش 8 پلاس از ویژگی‌های بی‌نظیر موجود در صفحه‌نمایش iPhone X ازجمله Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی نمی‌کند اما از نوع True Tone است. صفحه‌نمایش True Tone قادر است نور آمبیانس را بخواند و آن را تنظیم کند؛ بدین ترتیب لازم نیست شما رنگ و نور صفحه را به‌صورت دستی به سوی گرم یا سرد تغییر دهید. هر دو پنل از ویژگی Dual-Domain (دامنه دوگانه) در نمایش پیکسل‌ها برخوردارند که باعث بهبود در زاویه دید صفحه‌نمایش می‌شود.
 
دوربین تازه
 
وضوح تصویر و کیفیت لنز دوربین این گوشی همچنان 12 مگا پیکسل است اما از یک حسگر تازه، بزرگ‌تر و بهتر به‌همراه پردازش‌گر سیگنال تصویر سریع‌تر و فیلترهای رنگی تازه بهره می‌برد. همه این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تصاویر با رنگ‌های بهتر و واقعی‌تر ثبت شوند، سرعت فوکوس در نور کم افزایش یابد، تعداد رنگ‌ها در ثبت تصویر بیشتر شود، نویز تصویر در نور کم کاهش یابد و در آخر تحلیل تشخیص چهره و بدن و حرکت آن‌ها در هنگام ثبت تصویر و ویدیو امکان‌پذیر شود. دوربین iPhone 8 Plus قادر است ویدیوهای 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط کند. همچنین فیلم‌برداری با سرعت آهسته (اسلو موشن) با کیفیت 1080 و سرعت 240 فریم در ثانیه امکان‌پذیر است.
 
تصاویر پرتره روی نسخه 8 پلاس از کیفیت بهتری برخوردارند. دوربین این گوشی از ویژگی Portrait Lighting پشتیبانی می‌کند. این ویژگی قادر است منظره را اسکن کند و از کاربر بپرسد ترجیح می‌دهد کدام نوع نور اعم از استودیویی، شدید یا کم روی اشیاء بتابد. ویژگی مذکور در هنگام ثبت تصویر در دسترس کاربر قرار می‌گیرد و پس از آن هم قابل تنظیم خواهد بود.
 
چیپست A11 Bionic
 
بهبود چیپست سخت‌افزاری iPhone 8 Plus را باید مهم‌ترین دلیل برتری‌اش نسبت به نسل قبل بدانیم. چیپست A11 Bionic از هرلحاظ بهتر از A10 Fusion است. این چیپست با تکنولوژی 10 نانومتری ساخته شده درحالی‌که A10 Fusion یک پردازنده 16 نانومتری است. A11 Bionic همچنین از ترانزیستورها و هسته‌های بیشتری بهره می‌برد و پردازنده گرافیکی تازه‌تری دارد. A11 یک پردازنده 6 هسته‌ای است اما A10، 4 هسته‌ای ساخته شده.
 
پردازنده 6 هسته‌ای A11 از دو هسته با پردازش سریع و چهار هسته بهینه ساخته شده است. از طرفی در A10 دو هسته با پردازش سریع و دو هسته بهینه وجود دارد. A10 Fusion می‌تواند در لحظه تنها دو هسته را به‌کار گیرد اما A11 قادر است شش هسته را هم‌زمان فعال کند.
 
اپل با معرفی A11 Bionic وعده داده است که سرعت در هسته‌های پرقدرت آن 25% افزایش یافته درحالی‌که سرعت هسته‌های بهینه آن 75% بیشتر شده است. این سازنده همچنین درباره عملکرد هماهنگ هسته‌ها در کنار هم اعلام کرده سرعت آن‌ها 70% افزایش پیدا کرده است.
 
از طرف دیگر، آیفون‌های تازه کمی سنگین‌تر شده‌اند. برای مثال، iPhone 8 Plus حدودا 20 گرم از 7 پلاس سنگین‌تر و وزن آیفون 8 هم 10 گرم از آیفون 7 بیشتر است. این موضوع درحالی پیش آمده که اپل در اندازه حاشیه‌های این نسخه‌های تازه هیچ تغییری ایجاد نکرده است. درواقع حاشیه‌های نه‌چندان باریک صفحه از زمان معرفی آیفون 6 و 6 پلاس در سال 2014 تابه‌حال هنوز دستخوش تغییر نشده‌اند و اپل برای باریک‌ کردن آن‌ها تلاش نکرده است.
 
همه این دلایل منطقی را برای ارتقا به یکی از نسخه‌های 8 یا 8 پلاس گفتیم اما مواردی هم وجود دارند که باعث می‌شوند هیچ‌کدام را انتخاب نکنید. مهم‌ترین دلیل، وجود iPhone X است. طراحی ظاهری و مشخصات فنی این گوشی تازه به‌قدری جذاب و خواستنی است که آیفون 8 و 8 پلاس در مقابل آن بسیار قدیمی به‌نظر می‌رسند. اگر آیفون 10 آنقدر گران قیمت‌گذاری نمی‌شد، تصمیم‌گیری برای خرید یکی از این سه نسخه تازه آیفون آسان‌تر از همیشه می‌شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.