امنیت

بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

September 24, 2017
8:32 یکشنبه، 2ام مهرماه 1396
کد خبر: 85025

افشای اطلاعات مشتریان بانک ملی کانادا

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، احتمال می‌رود اطلاعات بیش از ۴۰۰ نفر از مشتریان بانک ملی کانادا تحت تاثیر نقص فنی در وب سایت این بانک فاش شده باشد.
 
بانک ملی کانادا به‌عنوان ششمین بانک و موسسه اقتصادی بزرگ این کشور، دو روز پیش اعلام کرد که به دلیل اشکال فنی در سیستم و وب سایت این بانک و همچنین خطای انسانی، احتمال افشای اطلاعات شخصی و مالی بالغ بر ۴۰۰ نفر از مشتریان این بانک وجود دارد.
 
بر این اساس بسیاری از مردم ممکن است هنگام پر کردن فرم‌های الکترونیکی بانکی، اطلاعات شخصیِ دیگر مشتریان این بانک را مشاهده کرده باشند که این امر  می تواند امنیت اطلاعات و حریم خصوصی افراد بسیاری را به خطر بیاندازد.  
 
بنابر اعلام مقامات این بانک، این مشکل بیشتر ناشی از خطای انسانی بوده است و اطلاعات شخصی مشتریانی که فاش شده است شامل آدرس محل سکونت افراد، شماره بیمه تامین اجتماعی و دیگر اطلاعات  بانکی می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.