سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

September 26, 2017
8:58 سه شنبه، 4ام مهرماه 1396
کد خبر: 85072

رونمایی از ۳ سامانه در نمایشگاه محصولات صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات

همزمان با گشایش نمایشگاه دائمی محصولات صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات کشور، ۳ سامانه الکترونیک راه اندازی شد.
 
نمایشگاه دائمی محصولات صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات در 200 متر مربع در ساختمان معاونت آموزش، پژوهش و فناوری برپا شده است.
 
در این نمایشگاه 40 محصول برگزیده در حوزه‌های صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات که با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید و از تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) بهره‌مند شده‌اند، به نمایش گذاشته شده است.
با توجه به امکان بازدید هیات‌های خارجی، اطلاعات محصولات نمایشگاه به دو زبان فارسی و انگلیسی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است و محصولات عرضه شده در نمایشگاه، دوره‌ای تغییر خواهد کرد.
 
همزمان باشگاه از این 3 سامانه رونمایی هم رونمایی شد
 
1) سامانه سفارش کار مجازی شرکت گرین وب
 
طرح جامعه مجازی کار آفرینان با توجه به دسترسی آسان مخاطبان به بستر بزرگ فضای مجازی  و میل اصناف، متخصصین و آزاد کاران اجرا شده است.
کارآفرینان یک وب سایت آزاد، برای سازمان های دولتی و خصوصی، مهندسان نرم افزار و شبکه، دانشجویان، مدرسین و هر فردی است که تخصصی برای ارائه دارد.
 
این وب سایت با داشتن مجموعه کاملی از امکانات تعریف پروژه های دولتی و خصوصی، نظارت بر پروژه، برگزاری مناقصه مجازی، شورای حل اختلاف و غیره توانایی ایجاد اشتغال و تامین نیرو برای طیف وسیعی از کارفرمایان و پیمانکاران را دارد. این وب سایت در عین توانایی بر طرف کردن نیاز کارفرمایان و پیمانکاران، از سرعت و کیفیت مناسبی برخوردار است، مدیریت آن آسان بوده و می تواند در عین سادگی به سرعت با کاربران ارتباط برقرار کرده و ابزارهای مورد نیز آنان را در کمترین زمان ممکن در اختیار آنان قرار دهد.
 
یک جامعه مجازی برای معرفی خدمات، محصولات و توانایی های کارآفرینان و افراد آزاد کار و فروش این خدمات و محصولات و توانایی از طریق وب به افرادی که نیاز به موارد مذکور را دارند.
کارکرد اصلی این سیستم ارتباط بین آزادکاران، کارآفرینان، افرادی که مشاغل خانگی دارند با افرادی است که نیازمند خدمات آنها هستند.
 
2) سامانه دانشکده آنلاین آموزش های مهندسی برق و مکاترونیک
 
دانشکده آنلاین آموزش های مهندسی برق و مکاترونیک همانند کتابخانه ای دیجیتال، برای رشته های الکترونیک، کنترل مکاترونیک و روباتیک است. این کتابخانه شامل دروس مشترک و اختصاصی دوره کارشناسی و دروسی است که در دوره تحصیلات تکمیلی این رشته ها ارائه می شوند.
 
با توجه به اینکه امکان ارائه آموزش های مهارتی و کاربردی هر رشته در دانشگاه و مراکز آموزش مرسوم وجود ندارد،  این آموزش ها نیز در کتابخانه دیجیتال رشته های مطرح شده، قرار می گیرند، تا پلی میان خروجی نظام آموزشی و نیازهی فزاینده صنعت و بازار کار، برقرار شود.
 در فاز اول اجرای پروژه، برنامه ریزی شده است، طی 6 ماه، 35 عنوان آموزش ، از مجموعه دروس مهندسی برق و مکاترونیک به مدت 650 ساعت ارائه شود.
 
پیش بینی می شود، هر عنوان آموزش ، ماهانه توسط 40 نفر از دانشجویان تهیه شود. با توجه به ارائه 35 عنوان آموزشی در اجرای فاز اول پروژه دانشگاه آنلاین برق و مکاترونیک، ماهانه 1400 عنوان آموزشی سفارش داده خواهد شد( سالانه 16.800) عنوان آموزش ) در نتیجه 12.6 میلیون دقیقه مطالعه در ماه و 150 میلیون دقیقه مطالعه در سال ایجاد خواهد شد.
طی دو ماه از اجرای فاز اول پروژه ، 10 عنوان آموزشی درسی و مهارتی مرتبط با این پروژه در فرادرس ارائه شده است. 
 
3) سامانه نمایشگاه مجازی محصولات صنایع الکترونیک 
 
نمایشگاه مجازی محصولات صنایع الکترونیک با پشتیبانی صحا راه اندازی شده است و شرکت کنندگان در این نمایشگاه می توانند از خدمات سامانه دانش بنیان کالا بهره مند شوند.
هم اکنون در نمایشگاه مجازی اطلاعات 220 محصول حوزه صنایع الکترونیک بار گذاری شده است که شامل شرکتها و محصولاتی می باشد که مورد حمایت قرار گرفته اند.
 
هدف سامانه کمک به فروش محصولات دانش بنیان و فناورانه کشور از طریق شبکه سازی و رفع نیازهای صنعت و تبادل فناوری از طریق محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان و فناور است.
سامانه دانش بنیان کالا برای فروشندگان کالا و خدمات این امکان را فراهم آورده است که محصولات خود را به دو صورت با برند و بدون برند در سامانه ثبت کنند و علاوه بر معرفی کالا، خدمات و برند خود بتوانند از دیگر امکانات سامانه بهره مند شوند.
 
سامانه دانش بنیان کالا زمینه ای را فراهم ساخته است که تولید کنندگان با ثبت کالا و توانمندی های خود در لیست مرجع محصولات دانش محوز سایت قرار می گیرند و با امکان ارائه این بانک اطلاعاتی به کاربران، کالا و خدمات ایشان با سهولت و سرعت بیشتری به متقاضیان ارائه می شود.همچنین می توانند با هزینه ای بسیار کم با نام خود ، یک فروشگاه اختصاصی در سامانه ایجاد کنند و در کنار ایجاد فروشگاه از دیگر امکانات سامانه در زمینه تبلیغات، SEO و مدیریت فروش و … بهره مند شد.
 
نمایش توانمندی صنایع داخلی در توسعه راهبردی صنایع پیشرفته  
 
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) گفت: اهمیت راهبردی صنایع پیشرفته در رشد و توسعه از دیرباز در کانون توجه سیاست گذاران قرار داشته است.
علی وحدت در نمایشگاه دائمی محصولات صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات کشور افزود: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) در پی این توجه و با هدف بهبود وضعیت تأمین مالی صنایع الکترونیک بنیاد نهاده شد.
 
وی گفت: صنایع الکترونیک با وجود تحولات بسیار گسترده و سریع در طی این سالیان هم اکنون نیز به عنوان یکی از مهمترین صنایع پیشرفته و دارای اهمیت راهبردی باقی مانده است. خوشبختانه با آینده نگری مناسب حیطه فعالیت‌های این صندوق به سطح تمامی صنایع پیشرفته گسترش خواهد یافت.
 
علی وحدت گفت: عوامل متعددی در مسیر رشد و توسعه صنایع پیشرفته موثر است؛ مواردی از قبیل: فشارهای رقبای جهانی (رقابت کالاهای خارجی در بازارهای داخلی، رشد تقاضای محصولات خارجی، لزوم حضور در بازار کشورهای دیگر برای ادامه حیات اقتصادی)، فشارهای فناورانه (لزوم دستیابی به فناوری‌های نوین)، عوامل هزینه‌ای (دسترسی به نیروی کار و منابع مالی ارزان، دسترسی به تأمین کنندگان ارزان‌تر و سهمیه بندی ها، مسائل زیست محیطی) در زمره این عوامل هستند.
 
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) اظهار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتتی که اقتصادی درون از و برون نگر است شناخت صحیح از توان داخلی و همچنین نگاه به بازارهای خارجی از رهگذر صادرات مستقیم یا همکاری‌های صنعتی بین المللی ضروری است. وجود نمایشگاهی دائمی که بتواند به صورت ملموس توان مهندسی و صنعتی این حوزه را نشان می‌دهد و هر دو جهت بسیار اثرگذار است.
 
وحدت گفت: در گام نخست ۴۰ محصول برگزیده در حوزه‌های صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات که با حمایت صحا توسعه یافته و به تولید رسیده اند، به نمایش گذاشته شده است.
وی افزود: در این نمایشگاه محصولات گوناگونی در حوزه‌های نرم افزار، قطعات خودرو، تجهیزات پزشکی، مخابرات و … حضور دارند تا پتانسیل و توانمندی‌های کشورمان در طیف گسترده صنایع الکترونیک بهتر آشکار شود.
 
وحدت تاکید کرد: امیدواریم افتتاح این نمایشگاه، فتح بابی در خصوص حمایت از صادرات محصولات با فناوری پیشرفته و توسعه روابط تجاری خارجی شرکت‌های توانمند داخلی باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.