اپراتورها

تلفن همراه

September 26, 2017
17:37 سه شنبه، 4ام مهرماه 1396
کد خبر: 85101

آخرین وضعیت آزمایش ارائه نسل پنجم اینترنت همراه

شرکت‌های هواوی و اینتل قصد دارند با همکاری هم خدمات جدید نسل پنجم تلفن همراه را که بر استاندارد ۳ GPP ۵G New Radio (NR) مبتنی است ارائه دهند.
 
همانطور که می‌دانیم هنوز بسیاری از کشورهای پیشرفته در حال استفاده از نسل چهارم گوشی‌ها یعنی۴G هستند اما اکنون قرار است نسل پنجم گوشی یا ۵G  با سرعت بسیار بالا هم از راه برسد.
 
هر دو شرکت اینتل و هواوی هم اکنون در حال اجرای آزمایشی ارائه نسل پنجم تلفن همراه هستند و همکاری این دو شرکت تکنولوژی می‌تواند گام بزرگی در عرصه فناوری ارتباطات و اطلاعات به شمار بیاید چرا که نشان دهنده شکوفایی و پیشرفت تکنولوژی در صنعت مخابرات و ارتباطات خواهد بود.
 
این همکاری همچنین شامل مسائل سخت‌افزاری هم می‌شود و هر دو طرف در زمینه طراحی و تولید تراشه، پایانه‌های مخابراتی، تجهیزات، امکانات و زیرساخت‌های شبکه‌ای تلاش خواهند کرد که این امر موجب می‌شود نسل پنجم تلفن همراه هم وارد بازار شده و قابل دسترس و استفاده مردم قرار بگیرد.
 
شرکت هواوی چین امیدوار است بوسیله این همکاری بتواند در جهان نخستین کشوری باشد که خدمات نسل پنجم تلفن همراه را به کاربران و شهروندان ارائه می دهد.
 
اینترنت ۵G  بدون شک یکی از داغ‌ترین موضوعات بحث در زمینه شبکه‌های بی سیم تلفن همراه است و بسیاری از برجسته‌ترین محققان این صنعت و پردرآمدترین مدیران می‌خواهند هرچه زودتر این شبکه اینترنتی فوق سریع و با پهنای باند بالا را ارائه دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.