فناوری اطلاعات

October 24, 2017
18:52 سه شنبه، 2ام آبانماه 1396
کد خبر: 85370

۸ نکته‌ای که قبل از راه‌اندازی استارتاپ باید دانست

موفقیت یا شکست در راه‌اندازی استارتاپ، شاید تنها در مورد دانستن چگونگی و چرایی انجام اقدامات در مراحل مختلف راه‌اندازی آن است و اینکه مراحل بعدی که باید انجام دهیم روشن نباشد.
 
در اکثر موارد، موفقیت یا شکست در راه‌اندازی استارتاپ، شاید تنها در مورد دانستن چگونگی و چرایی انجام اقدامات در مراحل مختلف راه‌اندازی استارتاپ است و اینکه چه مراحل بعدی را باید انجام دهیم روشن باشد.
 
برای کمک به این روند، سعی شده 10 مورد ضروری که برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق باید بدانید را به عنوان یک چک لیست ارائه کنیم تا اطمینان حاصل کنید که تفکر و طرح کسب‌وکار شما در مسیر درست قرار دارد یا اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، آموزش استراتژیک یا همخوانی بیشتر بازار با محصول یا خدمات خود دارید، بتوانید با دید بازتری عمل کنید.
 
1. شیفته مشکل و نیاز باشید نه راه‌حل خودتان
 
آنچه را که مردم می‌خواهند سعی کنید ارائه دهید نه آنچه که تولید کردید را به هر ترفندی به فروش رسانید.
 
سعی کنید مشکل و نیاز یا فرصت را دقیق بشناسید و عاشق آن شوید و دنبال راه‌حل مناسب برای معشوقه خود باشید؛ این را بدانید که راه‌حل شما باید با مشکل همخوان باشد.
 
2. به سرعت جریان درآمدی خود را مشخص کنید
 
جریان درآمدی و ورود پول به کسب‌وکار شما بدون شک مثل خون در رگهاست و کاملا ضروری است که بتوانید حتی درآمد پایین کسب کنید؛ بنابراین شما نیاز به پیدا کردن راه‌هایی برای شروع جریان درآمدی کسب‌وکارتان دارید.
 
3. همیشه راه‌های جدیدی را برای کم کردن هزینه‌ها پیدا کنید
 
هر استارتاپ و کسب‌وکار موفقی بدون شک نسبت به ساختار هزینه‌هایش باید کاملا آگاهی و استراتژی‌هایی برای کاهش هزینه‌ها داشته باشد لذا برای انجام دادن ساده‌ترین کارها نیز فکر کنید و ببینید چطور می‌توانید با بهترین کیفیت و کمترین هزینه موفق باشید.
 
4. هنگام برنامه‌ریزی، همیشه هزینه‌ها را فراتر از حد انتظار و درآمد‌ها را کمتر از حد انتظار برآورد کنید
 
سعی کنید هنگام برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای کسب‌وکارتان سناریوهای مختلف را بنویسید؛ سناریوهایی براساس بهترین حالت، بدترین حالت و سناریوی حس ششم به این مفهوم که سعی کنید به حس ششم خودتان ایمان بیاورید.
 
5. کار همیشگی شما تمرکز بر فروش و بازاریابی باشد
 
در کسب‌وکار هیچ چیز اتفاق نمی‌افتد تا زمانی که فروش انجام شود.
 
شما نیاز به پیدا کردن یک راه خوب برای به دست آوردن مشتری و فروش دارید اما بهترین اتفاق ممکن بدون شک فروش مجدد به مشتریان سابقتان است.
 
سعی کنید یک رابطه عاطفی با مشتریان فعلی خود برقرار کنید، شیرین‌ترین اتفاق مشتریان تکراری هستند.
 
6. همه چیز را تست و اندازه‌گیری کنید
 
شما نمی‌توانید چیزی را که اندازه‌گیری نمی‌کنید، تغییر دهید و نمی‌توانید بگویید که آیا یک برنامه یا استراتژی کار می‌کند یا خیر؛ البته اگر شما به درستی تست، اندازه‌گیری و ردیابی نتایج خود را انجام ندهید.
 
7. تخفیف ندهید، ارزش اضافه کنید
 
هر زمانی که تخفیف می‌دهید، پول خود را به طور مستقیم از جیب خود می‌گیرید و به طور مستقیم از سود پایین‌تر خود استفاده می‌کنید.
 
پس این کار را نکنید و در عوض، پیشنهادات ارزش افزوده را به طریقی به بالا و پایین خط محصول یا سرویس خود اضافه کنید.
 
8. یک مربی خوب در کنارتان باشد
 
اغلب ما ایرانی‌ها فکر می‌کنیم که همه پاسخ‌ها را داریم و همه کارها را می‌توانیم انجام دهیم اما واقعیت این است که مجموعه‌ای از چشمان و فکرهای دیگر می‌تواند کارهای شگفت‌انگیزی برای کسب‌وکار شما داشته باشد.
 
در انتخاب مربی خود دقت و سعی کنید فردی را در کنار خود داشته باشید که مربی باشد نه مشاور؛ فردی را انتخاب کنید که این راه را رفته است و سابقه انجام این فعالیت را دارد.
 
در پایان هم باید گفت که هیچ اسراری در کسب‌وکار یا زندگی وجود ندارد، فقط اطلاعاتی وجود دارد که هنوز نمی‌دانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.