رگولاتوری

October 30, 2017
9:19 دوشنبه، 8ام آبانماه 1396
کد خبر: 85443

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: نباید وارد لایه‌های شیطانی فناوری‌های جدید شویم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: استفاده از فناوری‌های نو، مخصوصاً در حوزه‌های سایبری یک الزام جدی است اما نباید وارد لایه‌های شیطانی‌اش شویم بلکه باید به دنبال بومی‌کردن دانش و فناوری باشیم.
 
به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در سومین جشنواره علمی سلمان فارسی طی سخنانی با تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره، گفت: موضوع پدافند غیرعامل بی‌اثرسازی تهدیدات بر پیکره زیرساخت‌های کشور است و رابطه مستقیمی با تهدید دارد، در نتیجه باید تهدیدات این حوزه شناخته و تحلیل شود. تهدیدشناسی یک کار جدی در پدافند غیرعامل است. تهدیدات مورد مطالعه ما در این سازمان بیشتر از نوع انسان‌ساخت است و دانش وتکنولوژی از عناصر فیزیکی هستند که می‌تواند هم فرصت باشد و هم تهدید. دانش جدید به دلیل ترکیب قابلیت‌ها و مؤلفه‌های تهدیدزا باعث گسترش دامنه تهدیدات می‌شود.
 
وی افزود: در دانشگاه‌ها باید به این تهدیدات توجه شود. باید از همه ظرفیت‌های تکنولوژی استفاده کنیم و مراقب تهدیداتش باشیم و این جشنواره به این دلیل برگزار می‌شود تا بتواند تهدیدات را به صورت هوشمندانه بررسی کند و شفاف و دقیق لایه‌های شیطانی این تهدیدات را دربیابد و بتواند روی آن اثر بگذارد.  
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تأکید بر ضرورت نظارت بر شهرهای هوشمند، گفت: به لحاظ دانشی بر شهرهای هوشمندی که می‌سازیم باید نظارت داشته باشیم و این جشنواره با رویکرد مهندسی تهدید و اثر آن، روابط سیستمی بین شبکه‌ها و اندازه‌گیری جزئیات باید بتواند این تهدیدات را کاملاً علمی محاسبه کند و به ما ارائه دهد.
 
جلالی در مورد ضرورت توجه به تهدیدات سایبری اظهار کرد: ما تلاش خودجوشی در کشور کرده‌ایم و توانسته‌ایم در برخی موارد از لحاظ تهدیدات سایبری ایمن شویم و اینکه موشک‌ها و سیستم‌های رادار در اختیار خودمان است، یعنی کنترل داریم اما باید سرعت پیشرفت‌مان بیشتر شود.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: این جشنواره باید برند علمی در حوزه پدافند غیرعامل شود. استفاده از فناوری‌های نو، مخصوصاً در حوزه‌های سایبری یک الزام جدی است اما نباید وارد لایه‌های شیطانی‌اش شویم بلکه فقط باید به دنبال بومی‌کردن دانش و فناوری باشیم.  
 
وی حرکت علمی پدافند غیرعامل در دانشگاه را پدیده‌ای نو و جوان دانست و اظهار کرد: فاصله بین تحقیق و توسعه اولیه و تبدیل آن به دانش باید قابل قبول باشد. رشته‌های قدیمی دانشگاهی باید به‌روز شوند. در حوزه‌هایی مثل نانو، سایبری، هسته‌ای نیازمند شناسایی تهدیدات ترکیب و اثر آن‌ها بر یکدیگر هستیم در نتیجه باید آموزش تکنولوژی در کشور ما مخصوصاً رشته‌های پدافندی سرعت بیشتری داشته باشد.
 
جلالی در پایان اظهار امیدواری کرد: آموزش برای پدافند غیرعامل موضوعی اساسی است و امیدواریم جشنواره‌هایی این‌چنینی بتواند هر چه سریع‌تر به اهداف مورد نظر برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.