تلفن همراه

گوشی

November 1, 2017
6:33 چهارشنبه، 10ام آبانماه 1396
کد خبر: 85485

نگران قفل شدن گوشی‌هایی که قبلا خریده‌اید نباشید

راه اندازی طرح رجیستری گوشی‌های موبایل، سر و صدای زیادی در کشور به راه انداخته است. این طرح سوالات زیادی را در ذهن افراد به وجود آورده، سوالاتی که متاسفانه تمام و کمال و روشن به آن‌ها پاسخ داده نشده است. چه خریداران گوشی‌های موبایل، چه فروشندگان آن‌ها، و چه کسانی که حتی نمی‌خواهند گوشی بخرند، از آینده‌ی گوشی خود مطمئن نیستند. آیا گوشی آن‌ها، در آینده کار خواهد کرد؟ آیا تمام گوشی‌ها شامل طرح رجیستری می‌شوند؟ دقیقا چه برنامه‌هایی برای چند ماه آینده و اجرای این طرح تنظیم شده است؟
 
اگر همین حالا یک گوشی موبایل دارید، نگران گوشی خود نباشید و به طرح رجیستری فکر هم نکنید.
تمام این سوالات به کنار، بزرگترین سوالی که ذهن افراد را درگیر خود کرده، بدون شک این است: «آیا گوشی موبایلی که همین حالا به دست دارم، قرار است از کار بیافتد؟»
 
مسوولان به این سوال پاسخ داده‌اند. اگر همین حالا یک گوشی موبایل دارید و از آن استفاده می‌کنید، نگران از کار افتادن آن نباشید. گوشی شما رجیستر شده است و اتفاقی برای آن نخواهد افتاد. با خیال راحت به استفاده از گوشی خودتان ادامه دهید و حتی به اجرای طرح هم فکر نکنید.
 
زمانی لازم است به طرح رجیستری فکر کنید که بخواهید یک گوشی جدید بخرید. فعلا همه چیز سر جای خود باقی مانده و هیچ گوشی موبایلی قفل نشده است و لازم نیست نگران باشید.
 
با این حال، اگر تصمیم دارید در آینده‌ی نزدیک یک گوشی موبایل بخرید، بهتر است که سراغ فروشنده‌های معتبر بروید. اگر از فروشنده‌ای معتبر گوشی خود را بخرید، هم می‌توانید از قانونی بودن گوشی مطمئن باشید و هم اگر اتفاقی برای گوشی افتاد، به راحتی سراغ فروشنده بروید.
 
پس باز هم یک بار دیگر این موضوع را تکرار می‌کنیم: اگر همین حالا یک گوشی موبایل دارید، نگران گوشی خود نباشید و به طرح رجیستری فکر هم نکنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.