باندپهن

باندپهن ثابت

November 6, 2017
20:41 دوشنبه، 15ام آبانماه 1396
کد خبر: 85541

شرکت ارتباطات زیرساخت میگوید امسال هیچ نقطه کور ارتباطی در مسیر اربعین وجود نخواهد داشت.

با افزایش ظرفیت های خوبی که در شبکه های ارتباطی کشور برای ایام اربعین اتفاق افتاده  هیچ نقطه کوری برای ارتباط رسانی وجود ندارد و شبکه آماده ارائه خدمت به زوار اربعین حسینی است و مسیرهای مستقیم بدون هیچ گونه اختلالی امکان ارتباط دهی به زائران را خواهد داشت و حتی ظرفیت مازاد نیز ایجاد شده است.
 
 
مهندس اسماعیل رادکانی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیر ساخت موفق شد طی هفته گذشته بالغ بر 20 میلیون دقیقه مکالمات زائرین اربعین حسینی را برقرار کند اضافه کرد :  ظرفیت زیرساختهای ارتباطی برای اربعین امسال نسبت به سال گذشته بهبود یافته و با وجودی که سال گذشته نیز کمترین اختلال و مشکل را در شبکه شاهد بودیم امسال نیز امیدواریم مشکلی از این بابت ایجاد نشود.
 
معاون فنی مدیرعامل شرکت زیرساخت خاطر نشان کرد : امسال با توجه به افزایش استفاده کاربران از اینترنت، بیشترین تمرکز بر افزایش ظرفیتهای ارتباطی برای دیتای مشترکان است و به همین دلیل پوشش کامل اینترنت وای فای و تلفن همراه در نقاط مرزی مهران، چذابه و شلمچه، مسیر پیاده روی زائران و نیز نقاط زیارتی شهرهای کربلا، نجف و کاظمین صورت گرفته است و علاوه بر پوشش وای فای، نصب بالن مخابراتی نیز انجام شده است.
 
رادکانی گفت: ظرفیت ایجاد شده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت درمسیرهای منتهی  به عراق برای اینترنت بالغ بر ۸ گیگابیت است و درهمین حال برای بهبود ظرفیت ترافیک ارتباطی در این مناطق، اپراتورها نیز حدود ۶ گیگابیت ظرفیت ایجاد کرده اند تا مشکلی از نظر تامین اینترنت زوار اربعین وجود نداشته باشد .
 
معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت هم چنین اظهار داشت  : در حوزه مکالمه نیز کانالهای صوت به دو برابر افزایش پیدا کرده است .
 
رئیس کارگروه ارتقای کیفیت ارتباطی عتبات عالیات با اشاره به کاهش تا حدود ۶۰ درصدی تعرفه ارتباطات اربعین از سوی اپراتورهای تلفن همراه نیز گفت : این کاهش قیمت مربوط به نرخ دیتا و رومینگ برای استفاده از سیم کارتهای ایرانی از سمت ایران است و طرف عراقی موافقت نکرده که تعرفه های خود را کاهش دهد .
 
وی در پایان خاطر نشان کرد : نرخ مکالمه با سیم کارت ایرانی درعراق برمبنای سرویس رومینگ ، مطابق با تعرفه اپراتورهای ایرانی محاسبه خواهد شد ..
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.