November 6, 2017
20:46 دوشنبه، 15ام آبانماه 1396
کد خبر: 85543

نقص فنی در کارت ملی هوشمند

 
دولت کشور استونی تحت تاثیر نقص و مشکل امنیتی مجبور شد کارت های ملی هوشمند مردم را غیر فعال کند.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت  engadget، مردم کشور استونی واقع در شرق اروپا که برای انجام امور روزانه و کاری بسیاری از جمله کارهای بانکی، احراز هویت، بانکداری آنلاین و اینترنتی، رای دادن، سفر و جابجایی در فرودگاه و غیره از این کارت‌های ملی هوشمند استفاده می‌کنند، هم اکنون با مشکل پیش آمده و غیر فعال شدن کارت ها، بسیار شاکی هستند و از مسئولان دولتی خود انتظار دارند هر چه سریعتر به برطرف کردن این مشکل بپردازند. چرا که به گفته آنها، انجام بسیاری از کارها که به کارت ملی هوشمندشان وابسته است، دشوار و غیر ممکن شده است.
 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یک حفره امنیتی در تراشه داخل این کارت های ملی هوشمند کشف شده است که به سرقت بردن اطلاعات شخصی و خصوصی را برای مجرمان سایبری ممکن می‌سازد. تاکنون بالغ بر ۷۶۰ هزار کارت ملی هوشمند در کشور استونی برای کاربران و شهروندان این کشور صادر شده است و این مشکل مذکور، حدود نیمی از کل تعداد کارت های ملی کشور استونی را شامل می شود.
 
با توجه به اینکه احتمال پیش آمدن این مشکل در سایر کارت های ملی نیز وجود دارد، مسئولان مربوطه در استونی همه کارت‌های ملی هوشمند صادر شده مردم را غیر فعال و مسدود کرده است. بنابراین مردم این کشور باید به دفاتر معین شده مراجعه کرده و به دنبال برطرف کردن مشکل خود باشند و همین امر هم موجب نارضایتی و شکایت شهروندان شده است.
 
بر اساس اعلام دولت این کشور، کارت‌های ملی صادر شده از ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ دارای چنین مشکلی بوده و باید بروز رسانی شده و مشکلشان برطرف شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.