اپراتورها

تلفن همراه

November 6, 2017
21:41 دوشنبه، 15ام آبانماه 1396
کد خبر: 85562

خیز عمان تل برای تصاحب زین

شرکت مخابرات عمان (Omantel) اعلام کرده است که معامله‌ای به ارزش ۱.۳۵ میلیارد دلار برای افزایش سهام خود در اپراتور Zain انجام خواهد داد تا به دومین سهامدار بزرگ این شرکت تبدیل شود.
 
 
اپراتور مخابراتی Omantel در آغاز این ماه، توافق‌نامه‌هایی با سه شرکت سهام‌دار Zain امضا کرده است تا با خرید ۱۲.۱ درصد از سهم این گروه، کل سهم خود را به ۲۱.۹ درصد برساند. انتظار می‌رود که پس از اتمام مزایده مطابق قوانین بورس کویت، هیئت‌مدیره Zain تغییر یابد.
 
قرار است این مزایده طی هفته آینده (۲۱ آبان) در بورس کویت برگزار شود. درحال حاضر سازمان سرمایه‌گذاری کویت با در اختیار داشتن ۲۴٫۲۴٪ درصد از سهام گروه زین، بزرگترین سهام‌دار این شرکت بشمار می‌آید.
 
به گفته Omantel،  پس از توافق‌های صورت گرفته با “شرکت سهام و املاک ملی الخیر”، “شرکت هولدینگ خلیج [فارس]” و “شرکت Readymix کویت بریتانیا” (سه سهام دار دیگر زین)، این اپراتور عمانی ۵۲۱ میلیون سهم از سهام اپراتور کویتی Zain را خریداری خواهد کرد که معادل ۱۲.۱% کل سهام این شرکت است.
 
براساس اعلام بورس کویت، این مقدار سهام گروه Zain به قیمت هر سهم ۲٫۶ دلار به مزایده گذاشته‌شده است. (کل معامله ۱.۳۵ میلیارد دلار می‌باشد)
 
این نهاد حاکمیتی بازار از شرکت‌های علاقه‌مند دعوت کرده است که برای حضور در این مزایده، ۱۰ درصد از کل مبلغ را به‌عنوان ضمانت در اختیار آن قرار دهند.
 
“عمان تل” در ماه آگوست نیز، ۹.۸% از سهام “زین” را به ارزش ۸۴۷ میلیون دلار خریداری کرده بود.
 
این اپراتور دولتی جهت تأمین مالی این قرارداد از ترکیبی از وام‌های بلندمدت و bridge استفاده خواهد کرد و وام‌های bridge هم به‌نوبه خود از ابزارهای سرمایه‌ای بلندمدت تأمین خواهند شد.
 
لازم به ذکر است که گروه Zain، شرکت مخابرات کویتی است، که درزمینه ارائه خطوط تلفن ثابت، شبکه تلفن همراه، خدمات اینترنت و پهنای باند فعالیت می‌نماید. این شرکت در حال حاضر دارای ۴۶٫۵ میلیون مشترک در کشورهای بحرین، کویت، عراق، لبنان، عربستان سعودی، سودان، سودان جنوبی و اردن می‌باشد.
 
شرکت عمانتل نیز در سال ۱۹۹۶ راه‌اندازی شد و در حال حاضر بزرگترین اپراتور خدمات تلفن همراه، تلفن ثابت و ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در کشور عمان می‌باشد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر مسقط، عمان قرار دارد و ۷۰٪ درصد از سهام آن متعلق به دولت پادشاهی عمان است و ۳۰٪ درصد از سهام آن نیز در بازار بورس مسقط مبادله می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.