تلفن همراه

فناوری

November 10, 2017
16:11 جمعه، 19ام آبانماه 1396
کد خبر: 85614

آیفونهای آینده حرکات دست را شناسایی می کنند

 
اپل حق امتیاز اختراعی را ثبت کرده که براساس آن آیفون های آتی قابلیت شناسایی حرکات دست را خواهند داشت.
به گزارش مهر به نقل از انگجت، طبق حق امتیاز تازه ثبت شده اپل، این شرکت تصمیم دارد قابلیت شناسایی حرکات دست را به آیفون بیفزاید.
 
این ویژگی که «ردیابی سه بعدی دست » نام گرفته یکی از ۳۶ حق امتیاز اختراع جدید این شرکت است. بیشتر حق امتیازها به دوام شارژ باتری و سخت افزارهای بی سیم مربوط هستند. اما ردیابی سه بعدی از تمام این موارد جذاب تر است. این ویژگی  در سیستم دوربین TrueDepth آیفون ایکس به کار می رود. در حال حاضر این سیستم به دستگاه، قدرت شناسایی صورت افراد را می دهد.
 
این سیستم برای اسکن صحیح حدود ۳۰ هزار نقطه روی صورت کاربر مشخص می کند به این ترتیب دستگاه می تواند ویژگی های خاص هر فرد را بشناسد. از همین فناوری برای شناسایی حرکت دست یا حرکتی خاص در فضای سه بعدی استفاده خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.